AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
848

Väghållningskit till 325 -91 (e36)

Ma
2
Mafnus
325 -91 (E36)
Har tittat runt lite på diverse väghållningskit eftersom det börjar bli dags att byta dämpare och fjädrar på bilen.

Men jag känner mig lite vilsen eftersom alla kit jag har hittat hittills har passat till e36 från 92 och framåt. Passar dom inte på min 91:a med andra ord?

Min bror letade fram detta kittet Länk men det står att det passar på 06/92 och framåt. Med andra ord måste jag leta efter kit som passar på e36 från 91 och framåt?

Det är bara fjädrar och dämpare som behövs väl? Jag är inte så insatt i ämnet än.

Jag letar efter kit som sänker omkring 60/40 runt om och som ligger i prisklassen omkring 5000:-. Som halvfattig student har man inte råd med så mycket mer än så :)

Såg på powerbörschen att det såldes väghållningskit för omkring 3600:- är dessa nåt att ha och passar det på min 91:a?

Massor med frågor från mig och jag hoppas på att nån är villig att svara :)

[C
421
[COD]soul
325iA -91
Jag har samma problem :/

Vad skiljer igentligen mellan årsmodellerna?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det som skiljer -91´n från resten är infästningen av kränghämmaren fram. På -91 är krängaren kopplad på fjäderbenen och det är väl detta fästet som saknas. De andra har kränghämmaren fäst i bärarmarna. Det är bara E36 -91 och M3 som har krängaren kopplad till fjäderbenen.

Ni kan utan problem köpa de satser ni hittat och koppla krängaren i bärarmarna (måste köpa ny krängstag då!). Dock ger detta en negativ effekt då krängaren blir starkare av att vara kopplad i fjäderbenet.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

[C
421
[COD]soul
325iA -91
Tack för svaret, ungefär hur mycket kostar ett nytt krängstag?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.