AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.387

Begagnad 6-växlad låda till M3 3.2 sökes.

El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Jag är på jakt efter en begagnad manuell låda (alltså inte SMG) till min M3 3.2 eftersom den som sitter i synkar lite dåligt när man växlar från 2:an till 3:an. Lådan ska fungera perfekt, annars är det ingen större mening att byta.

Är det någon som kan tipsa om en fin låda till salu någonstans? E36:an är väl en ganska olycksdrabbad modell så man tycker att det borde finnas lite lådor liggande runt om i landet...

/Fredrik
Sök på Länk
Löns det inte att renovera din låda som du har? Om den annars fungerar bra så tror jag det löns mest av allt. Sen om du köper en begagnad låda så vet du ju ändå inte 100% säkert att den är i skick.
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Jag har varit i kontakt med ett företag (Mobimech) som påstår att det inte finns reservdelar till dessa lådor. Stämmer detta? Om inte, vet ni något företag som kan utföra en dylik reparation?
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Japp, det stämmer faktiskt! Skojja det är dyrt för dom som kör långlopp med 3,2:or med standardlådor. Dom 5-petade finns det delar till.

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Då är det med andra ord en begagnad låda som gäller. Kom igen nu! Någon måste ju ha någon låda drällandes...
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
testa powerbörsen ute till vänster under delar köpes istället.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Ja, jag har redan testat det och det fanns en hel del där, dock inte det jag söker. Jag ska i alla fall hålla ett öga på powerbörsen.

Jag har även kikat på bildelsbasen men där fanns bara en SMG-låda till salu.

Jaja, det dyker säkert upp något till slut. Det är ju inte särskilt bråttom då lådan som sitter i fungerar ganska bra trots allt. Det är ju bara det att man vill ha sina saker i toppskick...

Hur som helst så får ni gärna skicka ett mail till mig om det skulle dyka upp något intressant. Adressen är:
fbrunnhede@hotmail.com

Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Det finn en skrotad 96:a i eller runt Helsingborg men jag vet inte på villken skrot den hamnade på eftersom försäkring saknades. Jag ska höra mig för och se var den finns.

Mvh BJÖRN

Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Länk

Kolla denna då!!

Mvh BJÖRN

El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Den i Helsingborg är nog den på bildelsbasen, det vill säga SMG.

Länken gav inte mycket information. Var det en låda till salu? Pris?

Kom gärna med fler förslag om ni kan.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Den som jag vet i Helsingborg var ingen SMG utan en manuell 6 växlad. Länken var ingen bra idag men det var en annons på en växellåda från en 96:a. Då är den nog såld.?! Kommer inte ihåg priset på den.

Mvh BJÖRN

vad jag vet så MÅSTE biltillverkare tillhandahålla reservdelar i minst 10år, eller stämmer inte det?
M.V.H.
ErikNilsson
I detta fallet räknas nog en komplett utbyteslåda som reservdel hos BMW och inte mindre ingående komponenter.
Ok da, snart börjar de väl med utbytes bil också...
M.V.H.
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Okej, då kanske den i Helsingborg skulle kunna vara något ändå. Har du något nummer eller något annat så att jag kan komma i kontakt med försäljaren?
cane
Bara en tanke, vet vi säkert att du inte kan använda sas bottendelen på SMG lådan? Trots allt samma låda med hydralik/styrning tillsatt...
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Tja, det kanske går. Är det någon här som kan säga säkert om SMG-lådan går att använda på en "vanlig" M3:a?
cane
Som sagt, värt att kolla upp om det nu finns en smg låda på skroten... kan tänka mig att det går faktiskt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.