|
|
|
|---|---|
|
vart kan jag hitta billiga sommardäck? pirelli's 275-17-40 e så dyra :D 530i -93 | |
|
Utbudet av den dimensionen kanske inte är så stort ännu men www.gummihuset.se och www.alven-ingvarsson.se är alltid värda att kolla när det gäller däck. Mats E BMWCS 3050 Byta till nyare ix eller 540 touring, det är frågan |
|
|
1900:- för 275-17-40! 530i -93 |
|
|
hittade ett som var billigare, 265-17-40 för 1300:- marshall heter märket 530i -93 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Billiga däck på en fin BMW ????? Använder du Biltema-delar också?? MVH Hasso |
|
Håller till viss del med "hasso", dyrast är inte alltid det bästa valet men var noga med vad sätter på;-) ja jag menar däck naturligtvis. Jag för min del kör mycket ( och fort ) varför jag anser att man skall hålla sig till kvalitetsdäck. God Jul på Er alla. NoFear <¤¤00¤¤> |
|
|
ja billiga däck på en fin bmw. pirellis och michelins 275or e så jävla dyra. had eja ghar 205or eller nått sånt hade jag kunna haft dyrare märke på däcken men inte med 10" bred fälg bak :D 530i -93 |
|
P51 |
Molway i Landskrona säljer billiga däck .Men Engelsk kvalitets regumering bör du akta dej för det är ojämn kvallite på däcken och man får lägga på "kilovis med vikter" på fälgarna tja ca 300gr per fälj ialla fall och det är jävligt mjuka däck för mej höll de ca 1år så var de nästan slicks av däcken . Inga burn out eller tok ställ i kurvorna, utan rätt normal körning. Nästan gratis är inte alltid bäst så köp ett bra däck istället. ROGER |
|
Jag har kört med KUMHO däck, det var det billigaste de hade på en däckfirma i närheten och jag är glatt överraskad! Mycket bra både på torrt och mycket bra på regnvåta vägar också! Däremot så är jag tveksam till Michelin som min bror hade för ett par år sen, de slets ut onormalt väldigt fort vid förvisso snabb körning men inte sladdar osv. Inte slitna i kanterna utan i mitten, som om däcken rullat många tusen mil. Och Michelin kallade det "normalt slitage". Lagom är att köpa billiga däck av en seriös handlare. MVH //Nybliven BMW frälst |
|
| Slitet i mitten beror oftatst på att trycket i däcket är för högt. Har själv Michelin Sport Pilot som jag nu har avverkat ca 1200 mil med, varav drygt 200 mil på Autobahn utan att se en tendens till slitning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.