|
|
|
|---|---|
|
En polare till mig med en E36 318is -93 har fått ena stötdämparen att gå rakt genom karossen i bagaget med uppfläkt plåt, ett hål på ca: 10x10 cm. Han sa att det var inte nåt märkbart med rost där. Han har de senaste veckorna under sommaren kört bilen på en del grusvägar men det borde väl inte ha någon betydelse? Kan tillägga att han har ett chassie från AC Schnitzer. Det lustiga var att detta hände då bilen kördes på asfalterad fin väg. Så nu hänger stötdämparen löst inne i bagaget men sitter fortfarande fast i nedre stötdämparfästet. Detta ska väl normalt sett inte hända? Hur fixar man detta? ///Foppa | |
|
Plåten har blivit försvagad av rost/utmattning. Bara en sak att göra..det är att låssa skålen i punkterna och svetsa dit en ny skål. iofs så kan man banka rätt delarna och lappa ihop det, men det ger sig med tiden igen. Kolla även igenom övriga bakvagnen, så inget annat är lurt och har ökat belastningen på infästningen i chassit. Detta är inget ovanligt på äldrebilar/hårt chassi. /Pelle |
|
|
Det låter illa! Precisionsjobb m.a.o? = Dyrt? Hur som helst så ser olyckan ut så här : Länk Länk Länk ///Foppa |
|
|
På din beskrivning så tyckte jag det verkade vara betydligt värre än vad bilderna visar. Göra jobbet själv eller lämna bort det? Jag hade kollat vad en kopp ligger på hos bmw och annvänt det som behövs för att laga det. Alt till verkat en bit av 2mm plåt och skarvat in där. Behöver inte kosta alt för många :- om man gör det själv. Verkstad tja räkna med någon timmes jobb. /Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.