AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.595

Handskfacket har gått i baklås

Mitt handskfack har gått i baklås! Jag har sökt efter inlägg och sett att fler här har haft det problemet... Men jag kan inte hitta någon bra förklaring på hur man ska lösa problemet. Någon som kan hjälpa mig??? Det är en E34 det gäller...
Jag har varit ute o försökt bända upp handskfacket, men det gick inte. Jag hittade två klämmor på nederkanten man kunde lossa och flytta lite på luckan, men det hjälpte inte mycket. Finns det inga skruvar nånstans man kan lossa för att få upp luckan? Det är väl menat att vara inbrottssäkert, men på nåt sätt måste det ju gå...?
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
jag har för mig att det finns skruvar o lossa under handsfacket!!! om jag minns rätt.,., gjorde det en gång i tiden på en e-30
Nån som vet var skruvarna sitter? Jag kunde inte se några...
Vad jag vet så finns det inga skruvar, dock finns det två klämmer på baksidan som du kan ta bort så hela luckan går att ta av. Prova att ta av dessa och se om du får av den, vet inte om det går när den är låst eller inte.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Bryt upp låset. Köp sen ett nytt på BMW. Eller skroten.

Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte!
Jag har försökt lossa klämmorna, men fick inte loss luckan. Den är alltså inte låst med nyckel, utan låsmekanismen verkar ha gått sönder när luckan var stängd, så nu går den inte att öppna... :(
marre86
Hej hej!

har fått mitt handsfack i baklås går inte å öppna

vad ska man försöka med?

eller ska man bryta upp låset å köpa ett nytt på bmw eller skroten?

jag har en bmw 740ia-94 e38 vilka lås passar till den?

Mvh Marre

(bmw,n till salu ev byte)
Pe
78
Pekka
6 vxl 540 97
Även om man lossar i bakkant så är ju luckan fortfarande låst, låset går alltså inte upp bara av att man lossar den i bakkant. Jag lossade luckan i och sedan fick jag helt enkelt försiktigt bända upp den. Det var två skruvar på låset som hade gängat upp sig den gången. Det funkade ett halvår och nu har den j-n fastnat igen. Ett par långa mejslar och lite tålamod så kanske det funkar.
Måste man köpe en ny låsmekanism för att nyckeln ska funka, eller kan man sätta dit en gammal? Vad kostar en ny, nån som vet?
Nu är det fixat, 600 kr kostade det på BMW-verkstan för arbete+material. De fick borra upp det gamla låset för att få upp luckan, och sen sätta dit en nya över- o underdelar. Skönt att ha det fixat! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.