AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.790

E34 540T på Es-Cargo

Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Via Bytbil såg jag en E34 Touring. Möjligtvis nå´n här som vet nå´t om denna 540 -95, 6-växlad, fullutrustad enligt annonsen, med en ägare? Varför ska dom bara ha 50K för den? Det "måste" vara nå´t lurt.
Det jag vet om bilen är att den varit till salu länge och dom har inte lyckats sälja den vilket jag tolkar att antingen är bilen risig är koppling, A/C, takluckorna trasiga till exempel är priset långt i från bra alternativt så anstränger dom sig inte för att sälja den men ring och prata med firman men tro dom inte om dom säger att bilen är djurfri:)

Mvh Stephan
Länk?

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Länk Länk

Mvh Stephan
MIN tolkning av anonns och bilder:
1. Krockad höger fram, mer än vad som syns på stötfångaren. Glipa mellan huv och skärm samt mellan plåten under lysena och stötfångaren!
2. För HÖG i framvagnen för att vara en 540. Sportchassie är väl standard?!
3. Höger luftintag skevt. Kan dock vara bilden som ljuger.
4. Hund i skuffen!
5. Ofantligt blanksliten ratt.
6. Sitter det larm i bilen är det INTE original.
7. Den som skriver fullutrustad vet inte vad han pratar om. Jag är inte 100 men det ser inte ut att var elstolar?!
8: Nummer 74 av 100 låter i mina öron TOKFEL! Stephan kan du bekräfta att det bara tillverkats 100 st av denna?
9. "I fint skick". Jojojo.. Allt är relativt!

Lite punkter som iaf JAG skulle KRÄVA svar på vid intresse!

Min sida: Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Dåligt med elratt, dåligt med utökat skinn, ännu sämre med den manuella AC:n m.m.
"Uttagen -9407".. märkligt den blev en -95:a då..

Hade jag åkt "osett" på denna bilen hade jag sprungit lång väg så fort jag sett den. Min tanke är: Vilket lik!!

Mvh
Patrik

___
Yo
33
Yokke
318i Touring -96
Om motor och chassi är i bra skick och rosten hållts borta så är 49900:- ett skäligt pris tycker jag. En rekond och lite småfix verkar behövas, men vad kan man begära för 50k.

Men den stora frågan är varför fixar inte säljaren upp bilen innan han säljer. Min gissning är att motor och chassi är slut som artist s.a.s. och därför inte värt att lägga pengar på utseendet. Då är inte 50k billigt.

"Blått blink i backspegeln kan väl inte vara original??"
Micke; Sportchassi är inte standard så höjden kan vara korrekt i detta fall men i övrigt håller jag med konstigt att firman inte tar nya bilder och skriver ny text när bilen bara står månad efter månad, 74/100 stämmer inte någonstans 266st bilar byggdes 1994 och bil 74 kan den inte vara då vore den ingen 95:a GB45074 byggdes 9403 och räknar man från årsskiftet blir bil 74 GB45090 byggd 9404.

Patrik_N; Vilken årsmodell bilen får är ett lotteri Länk denna allt annat än fina 540 är tillverkad i maj-94 klassad som 95:a medan en annan Touring byggd 9406 blev 94:a mycket märkligt ändå har Bilprovningen tabeller för årsmodellbytena.

Värsta felklassningen jag sett är en 540i 6vxl byggd sep-94 som blev en 96:a.

Mitt råd om man vill ha en 540i 6vxl Touring är hoppas inte för mycket på den gröna men bor man hyfsat nära och inte har något annat för sig åk och titta på den, Skriv gärna i tråden efteråt.

Mvh Stephan

//
169
///Majk
540iAT '96 Individual
"Diaper express"
Tycker också det luktar lite smått illa om denna annonsen. Det första som jag reagerar på var som sagt antalet tillverkade vilket tack vare Stephan är avklarat och sedan att försäljaren inte ens har en "riktig" mailadress.
Och fint skick ... humm inte motsvarar denna bilen min definition på fint skick i alla fall.
Sen att man i annonsen satt ut att det är en 95:a för att lite längre ner i annonsen skriva att det är en 94:a.

Men som sagt, en bil med möjlighet till att bli en bil i fint skick och 49 900:- är ju relativt billigt för en bil likt denna ... så länge det mekaniska är sjysst.

Åk och prova ... men prova ordentligt ... och jag skulle nog åka in till Motormännen för en koll innan det pratas pengar.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Köp inte bil av "bakgårdshandlare" i Örebro, med enbart mobilnummer och utan adress mm

///MVH Hasso
Länk
Be
193
Bekeris
540i Touring - 94 (skrotad)
540iAT - 98
Haha, den köpte mina föräldrar igår, står på tomten nu! =)
Be
193
Bekeris
540iAT - 98
Kan tilläga lite ang bilen.

Motorn - Inga missljud svarar direkt på gasen kopplingen är ngt tyngre än våran golf men antar att det ska vara så.
Vxllådan - Inga skrap eller problem med att få in växlarna, lägena går i fint utan motstånd
Chassi - Vet ej om den har sportchassi men det är iaf inget knarrande eller gnisslande, körde den i natt och den var riktigt stabil inte en massa krängande
Lädret - ser bra ut, dock lite sliten på damasken vid vxlspaken
El - Allt funkar inga problem även takluckorna =) Nej det är inga elstolar, samt att den saknar cruisecontrol, men annars har den nog det mesta
Ratten - Ser värre ut på bild än i verklighet.
ROST - Helt rostfri, kröp under den igår och kikade, hittade INGENTING (Imp från Belgien)
Larm - Vet ej, har inte testat om det finns.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Be dina föräldrar att lämna in den till nån verkstad som kan BMW, t.ex. vid Roslagstull (eller ännu hellre Per i Huddinge; Bil & Motorteknik tror jag firman heter?) för att KOLLA ATT OLJEPUMPSBULTARNA SITTER FAST - man måste demontera oljetråget och här är guiden: Länk

Mvh
Be
193
Bekeris
540iAT - 98
Lyfter en gammal tråd.

Bilen finns efter ca 1,5år fortfarande kvar i familjen.
Oljepumpsbultarna behövde ej dras.

Det som vi har gjort på bilen är:

Bussningarna i bakvagnen behövde bytas, men vi böt samtidigt dem i framvagnen + spindelleder. Kopplingen böts ut nu i Våras då den började slira lite. 18" M5 (E39) replika fälgar sitter på. Bilen är nedlackad där nederdelen av bilen har fått en färg som heter Black Chrome (samma som fälgarna). Motorhuv, flyglarfram samt baklucka omlackade (pga stenskott och solblekt). Stereon skickades ut tillförmån för en Clarion med CD+Mp3. Kupefläkten böts till en ny för 3veckor sedan (den lät en aning). Dämpare och fjädrar ska bytas nu i sommar (2006) till en lägre modell då bilen är aningen högfram.

Vi har gjort 2 Inspektion 2 samt 3 inspektion 1. Snart dags för en 3e inspektion 2 (varannan service). Lister ska bytas till svarta i vår/sommar hmm... aa det var nog allt.. Jo just det, Fullservicebok och bilen har gått modiga 31500mil... Går fortfarande bra, nästan Jämt med en Nissan 300ZX med 18" hjul... (en billängd, nissan hade innerspår).

Nedre luftintaget är fortfarande skevt.. ett nytt ligger hos lackeraren...
Be
193
Bekeris
540iAT - 98
NIssan rullade orginal fälgar.. BMW hade 18" blev lite lustigt formulerat...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.