|
|
|
|---|---|
|
Har kollat runt på olika 330 Couper och måste säga att prissättningen som handlarna har förbryllar mig. Håller dessa bilar verkligen värdet så bra, eller är en svensk såld så mycket mer värd ? Jag söker efter en 03:a som är körd med MAX 1500mil och skulle gärna få kosta kring 350.000kr.... MEN, de till salu verkar kosta ca. 380.000kr med INGEN prutmån ??? Är det så att BMW bilar inte är prutbara ? Var också inne till en handlare och begärde offert på en ny 330Ci + utrustning... 440tkr med 5% rabatt ??? Whatta F**k, 5% rabatt på en bil som säljer dåligt pga. av att den blir ersatt av en ny modell nästa år... Hmm, har någon en 330Ci att sälja sv.såld 03 eller nyare ? :) | |
|
Hej! Kul att du söker en 330 Ci - en underbar bil! Jag hade en sådan i tre år och härligare bil får man leta efter. Jag tror inte att ersättaren kommer förrän 2006, 4-serien som ska ersätta E46 coupé och cab. Så bilen är fortfarande tillräckligt attraktiv för att hålla värdet någorlunda. Men 380 000 för en beggad 03a låter dyrt. Men om det är som du skriver att modellen säljer dåligt så är utbudet av nyare bilar litet. Men det borde gå att pruta mer både på de begagnade och nya bilarna. 7-8% på en nybil utan inbyte ska inte vara omöjligt. Tips: ta in flera offerter och jämför! Kolla också bmw.de (Gebrauchtwagenbörse) där utbudet är mycket större än i Sverige. Räkna med cirka 10 000 kr för att få bilen klar hemma. Allt om import (och litet till) lär du dig på autopowers importguide och i importforumet. Lycka till! |
|
|
8500 rpm. På Rigos bil säljer de en demo 04 330 Ci blå med ALL utrustning för 399 000SEK. Den är sänkt med 90 000.- Kan vara bra och veta |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.