|
|
|
|---|---|
Siba |
Hej! finns det någon här på forumet som vill eller kan hjälpa mig med mina skumma problem,,,Vid start så gungar den i växeln,,som om den inte visste vilken växel den ska använda,,, OBS endast från stilla stående med första växeln,, sen går den normalt. Har just haft den inne på full service på BMW,,,har bara blivigt värre efter,,,när man kör på S2 så går nödproget i vad kan det vara jag har kliat mig nog nu håppas på hjälp från någon här på forumet..... V12 Vad Annars |
|
Kan vara ett el-relaterat fel. Testa att koppla bort batteriet i minst 30 min för att nolla styrboxarna. I övrigt kan du kontrollera: Kontaktdonet vid automatlådan under bilen. Automatlådans styrbox i motorrummet. Olja och filter i automatlådan. Bör bytas om det inte redan är gjort. |
|
Siba |
Hej RG kan det vara boxen eller kontakten på lådan ska kolla det ,,olja och filter är bytt,,, det är som om ettan och backen turas om att krångla,, om backen hugger i så funkar ettan bra och viseversa,, konstigt,, jag bara vägrar att tro att lådan är trasig,, men jag ska kolla kontakten på lådan,, tack för tipset RG V12 Vad Annars |
|
Inga problem! En sak till, Sport/Adaptivt-knappen vid växelväljaren kan vid fel göra så att lådan går in i nödprogrammet. Symptomen på ditt problem kanske inte stämmer så väl in på just detta men vid ev. el-fel så är det lika bra att undersöka alla inblandade komponenter. |
|
|
Hade samma symptom med min 97 Hade den på BMW men inget visade på diagnosen Fick Tipps att byta kammaxelgivarna finns 2 övre o nedre Börja att byta den nedre först Delen kostar ca 650 på BMW o kan fixas själlv Den övre kostar ca 1000-1200 o behövs "specialskruvmejsel"för att ta bort sitter lite svårt åt |
|
Siba |
hej igen!! jag tog beslutet att byta plast kulorna i lådan efter lite krångel så fick jag till det och nu funkar den kanon,,,tämk att två små plast kulor kan ställa till så konstiga problem... men nu är jag glad igen tack för alla tips ändå \Siba V12 Vad Annars |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.