|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 525iM 01'a och jag har lackat ner allting på den lister runt om och bak o frontspoilern. Jag sa till lackerarn att han inte monterar in grillen o T-ribban i Frontspoilerns luftintag för jag skulle lägga in aluminium nät i silver på själva ramen av den här T-ribban, o att jag skulle sen själv lägga in den. Jag är nu färdig med det (OCH DET BLEV SKIT BRA ska lägga in lite nya bilder) Nu ska det jo monteras, och min fråga är hur man enklast monterar själva frontspoilern så att jag inte behöver prova mig fram. Jag har gjort det på min gammla E36'a på en M3 Frontspoiler då. Är det likadant här på E39'an 4 skruvar under listerna eller? o sen lite såna clips skruvar vid skärmarna? Nu måste jag ju vara extra försiktigt i o med att allt är nylackat o fint ;) he he .... Skulle vara tackam för hjälpen....... MVH .:Kristijan:. | |
|
Har letat på forumet och även på bmwtips.com men hittar inget på just det jag söker...... MVH .:Kristijan:. |
|
| Spoilern sitter fast ungefär som på E36. Sprätta bort listen med lämplig skruvmejsel. Det sitter sedan 4 muttrar på var sida om nummerplåten (under listen.) Du kan behöva ta bort innerskärmarna också, för att undvika att ha sönder dem. Ta en titt i hjulhuset så ser du. | |
|
Var idag o skulle demontera frontspoilern men under listena så fanns det inga skruvar utan såna plastpluggar bara 2st på varje sida.... sen fanns det samma plastpluggar under fronten...Inga skruvar? Fronten kan väl inte sitta med bara plastpluggarna, enda skruvar sitter i skärmarna en på vänster o en på höger skärm. På E36'an så är det ju 2 skruvar på vänster o 2 på höger sen samma sak där på skärmarna, så drar man bara ut fronten från dom spåren den sitter i på sidorna..... Sen så har jag inte kunnat ens ta bort dom plastpluggarna för varenda en var sönder, förmodligen när dom på BMW demonterade fronten för lackning, sen bara lägger dom in pluggarna vid montering så måste man jo ta sönder dom helt när man ska demontera igen.... per_j82: 4muttrar? allså jag måste vara blind, är du säker att du inte menar E34'ans kaross? För under listerna fanns det inga muttrar på min 01'a.... .:Kristijan:. |
|
|
Med den vanliga E39 fronten sitter det med 2 st Torx 50 underifrån i trakten av dimljusen, dessa fäster kofångar balken sen rakt upp i dom två "t-styckena" se bild: Länk (samt några skruvar i inner skärmarna som vanligt) Vet dock inte om M-fronten fäster på samma sätt men man kan ju förmoda att så är fallet... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hej! Har en lite fråga ang. kofångaren. Undrar om det finns ngn justerings möjlighet i sidled? Tacksam för svar! Mvh Håkan |
|
|
Lite spel i plasten finns det ju men annars är det ju så att ändarna passar ett slags skena och mitten partiet sitter på på tidigare nämda bultar så den en justering är ju utrymmet i bult hålen för ev sido justering... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jo, m-fronten sitter med 2 torx ovanför t-spoilern och med skruvar i innerskärmarna. På höger sida sitter slangen till strålkastarspolningen och tempgivaren tänk på det så du inte drar sönder något. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.