|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder... Hur mycket skiljde det mellan s-såld och din import? Är det värt mödan...? Var det värt skilnaden i pris...? Bra sidor: Länk Länk | |
|
Jag var i Tyskland och hittade inte så många intressanta objekt till det låga pris som jag hade väntad mig. Import vågen till Sverige har gjort att man kan hitta bra och billiga bilar här, om alla ska åka och importera bilar vem ska då köpa bilar som är här? Jag köpte min privat importerade bil här i Sverige och fick bättre pris för den här än vad jag skulle fått betala för den i Tyskland med alla kostnader ink resa, reg mm ------ Länk |
|
|
man måste ha tålamod å åka runt lite.. eftersom jag bor i tyskland sedan 1 år tillbaks så behärskar jag språket väldigt bra.. och lyckades få denna bilen för 100 000kr.. den är i väldigt bra skick BMW M3 3.2l 15 800 mil, full servad på BMW (ny vanos) årsmodell 96 santorin blå sportstolar svart/blått skinn Stora färddatorn Digitala Kliman Elhissar Elspeglar Stolsvärme Fjärrstyrt Centrallås med Larm Startspärr Mittarmstöd Kerscher front lackade lister vita blinkers bilen utan M3 emblem från fabrik M3 kontur 17" fälgar eisenmann sportavgas V-Max borttagen och så här mkt kostade det för mig å ta hem den röda export skyltar med 30 dagars försäkring 130 Euro övriga avgifter på zulassungsstelle 44 Euro |
|
|
Snatto: Allt beror på vilken bilmodell du tänkt dig, vilen utr du kräver, antal mil på bilen, om du tänkt importera själv eller låta nån annan orda allt, vart i Sverige du bor (Ystad eller Haparanda?), skick med mera, med mera, med mera. Du kan väl skriva lite grann om dina förutsättningar så kan jag väl försöka ge ett rättvist utlåtande! mvh |
|
|
Jag tycker man tjänar bara på om man ska köpa bra bil till sig själv och ite för att tjäna cash på den! |
|
|
Man skulle ta och importera lite Rx-8or och sälja. Runt 230-250.000 i Sverige finns väl inte så många i sverige över huvudtaget och ingen under 280.000 (få under 300.000). BMW är svårt, såvida man inte importerar nya och dyra modeller (6-serien tex?). |
|
| ca 25-30.000:- billigare blev det nog... :) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tjänade 1200:- i pengar ;) Men 5000% i glädje då jag fick en bil precis som jag ville ha den (svårt att hitta en i SE) Så vad man tjänar beror på hur man frågar! Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Hej Intressant diskussion det här. Då jag själv funderar på att ev. och ner till Tyskland och importera en BMW (740 eller 750), men samtidigt så har tanken slagit mig, kan man inte få "samma" bil här i Sverige till samma pris som i Tyskland? Finns det verkligen någon som betalar mer för en BMW i Sverige än vad den är prissatt till på mobile.de? Vad säger ni som har erfarenhet, är det verkligen lönsamt längre, kan man inte få en likadan bil till samma pris här i Sverige istället? Betalar man verkligen mera för BMW för att den har kommit till Sverige? Iofs är detta inget specifikt BMW problem, men eftersom diskussionen fanns här, så måste man ju ställa frågan. mvh Micke |
|
|
Helt rätt samma pris här ,men du har mycket meera o välja på där nere. Länk |
|
|
Priset på en bil styrs av marknaden. Då menar jag begpriset. Om folk är villiga att betala då är priset högre. Alla tar ju ut så mycket de kan för sin vara. Så är det ju också för bilar. En annan faktor är utbudet. Utbudet är väldigt stort i D och därmed är priserna lägre. Sedan finns det många som inte har koll på den tyska marknaden och inte är intresserade, de bara åker och köper en bil här i sverige. Men fråga är väl inte om man tjänar pengar utan hur mycket mindre pengar man ligger ute med. Köper du bilen för att sälja den direkt i Sverige och tjäna en hacka - jaa då är det väl inte lagligt att ta in mer än en bil/år. Sedan finns det ju även gränser vad man får tjäna på en verksamehet utan att skatta. Nu till ett konkret svar. Jag betalade 40 kkr mindre för min bil jämfört med den jag såg på Hackefors bil i Linköping. Den var mindre utrustad dessutom. Mvh /NP |
|
|
Hej Då borde man väl kunna snegla lite på priserna på mobile.de när man letar BMW i Sverige? Personligen så tycker jag BMW är svårvärderade (framförallt 740 och 750 modellerna), men då kan man ju få ett lite riktmärke från mobile (givetvis gäller det ju att kolla utrustning, mil, skick osv, så man inte jämför äpplen m päron). Då kanske det inte är lönt att importera längre, förutom det faktum att utbudet är större i Tyskland. Men om man hittar "drömbilen" här i Sverige, så borde man väl kunna gå jämt upp jämfört med import? mvh Micke |
|
|
M.J, du säger det som är sant, men mycket obekvämt att höra, BMWpriserna är relativt lika i tyskland och sverige! /Simon |
|
|
Snart är priserna lägre i Sverige. |
|
|
LME, om det stämmer som du säger är det bekvämt. Utannonserade pris tycker iallafall jag inte ger den bilden ännu. Kanske går det att pruta ordentligt på utannonserade priser. Hur många säljare är beredda/mogna att pruta exempelvis 20% etc etc.... /Simon |
|
kilroy |
Personligen tror jag att många av uppgifterna om hur mycket man "tjänar" på importaffärer är något överdrivna. Idag finns det en tendens till att prisbilden utjämnas mer och mer. För 5-6 år sedan var det lättare att göra sig en hacka på import, idag är det svårare även om det går...Dessutom vet man ju inte hur mycket man "tjänar" förrän man säljer sin bil, först då har man ju facit i hand.Mvh kilroy |
|
Ca 15.000 när den väl var hemma och klar. Inte mycket kanske på en bil i 100 000-klassen, men än viktigare, det var 15.000 jag inte hade eller kunde lägga på en svensk bil. Den jag visade för min fru och lät henne provköra var en nästan identisk vagn vi lånade på bilfirma här hemma. Priset: 139.000:-!!! 15.000 blev för mig skillnaden mellan "allt - eller inget" kan man säga! Dessutom har den grå skinninredning vilken är ganska ovanlig i kombination med silvermettalic på en e39 touring. Jag har jämfört med många liknande bilar här hemma och om priset och milen matchar så har den väldigt sällan skinn - bara plysch. Så det var vad jag tjänande på egen import! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.