|
|
|
|---|---|
|
Min M5 -00 med 7900Mil har ventiltick på motorns vänstra sida (närmast torpedväggen låter det som) Där e ny olja i den Castrol TWS 10-60, nya tändstift, filter m.m, har även haft av ventilkåpan och allt ser helt nytt ut, inga märken på kammen eller repor, inget spel mellan kammen o tryckplattan. Har testat den i BMW:s diagnostest o INGA fel finns registrerade. Är det någon som har eller har haft samma problem??????? Vore tacksam för hjälp | |
|
Är du säker på att det är ventiltick? eller kanske ventiltryckartick? Kan ju vara myckat annat som låter om man är lite ovan. Remspännare el andra billigare saker... vanos? be någon lyssna på motorn M.V.H. |
|
| BMW har lyssnat på den och tycker också den tickar.Om det är ventiltick eller ventiltryckartck vet jag inte, men det låter som en E30 som har för stort ventilspel........ | |
| Glömde tillägga att vanosen är bytad, och att det har hänt två gånger att det har "skramlat till väldigt högt när jag startade bilen, precis som om det inte har funnits någon olja....... | |
| skulle tro att det är vanos-kuggaxlarna som är slitna, det visas inga felkoder då (mekaniskt slitage). | |
| Har kollat det med, men det tickar närmast torpedväggen... | |
pectoralis_major |
Bmw e skit..köper du en M5:a så räkna med problem.Dettta är en bil som efter garantin påverkas av experter som gör fel avsiktligt så dom ska få in mer pengar. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
tickar den bara när den är kall? har den stått mycket? går motorn jämt på tomgång? om svaret är ja på någon av de ovanstående så skulle jag vara lugn. mvh Johan |
| Låter likadant hela tiden,,,,,,,,,motorn går hur jämnt som helst...... | |
|
det kan itne bvara spridarna som tickar då?.. testa ta upp och sprutbildstesta dom och ultraljudsrengör dom.. /mvh jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.