AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
780

Är denna bil ett bra köp?...Bmw 318 e36

Länk

Vad kostar det att byta kammen?
Tacksam för snabba svar & tips!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Den bilen lär vara såld rätt snabbt.

En riktigt billig bil för gör det självaren.
Jovisst är det billigt,men hur mkt kan kambytet gå på?
5000kr??
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Kambyte med lite annat som var bra att byta samtidigt gick på 7000 kr på BMW för ett par år sen för mig.

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
Ok...kanske lite billigare om man lämnar den på nån icke bmw-verkstad.....nja,jag tror jag hoppar över den bilen....visst är priset bra,men har redan 2 objekt,dock inte bmw...:)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ja.. Men tro inte att folk "ger" bort en bil, den kostar 16 tusen, dess marknadsvärde är ca 30 000 kronor, nästan det dubbla.

Jag vet inte men om jag skulle vilja köpa en sådan bil skulle jag ändå vara misstänksam, kamremmen måste bytas, ja, det skrev han. Men hur kan han vara så pass säker på det? Kanske för att den har gått av och ställt till en fin ventil soppa? Då lär det bli betydligt dyrare, för byte av kamrem är inte så pass dyrt att han ska sälja bilen för halva priset bara för att den behöver ny kamrem. Det kostar inte mer än 5 tusen att åtgärda. Sen så kan han ju sälja den för en 30 000 tusen, då går han miste om nästan tiotusen, alltingen så har han bra med pengar och inte bryr sig utan vill bara vill bli av emd huvudvärken eller så är det värre än vad det låter.

Det är så jag ser situationen.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
MD:

Jag tror att han menar att kamaxeln ska bytas och inte kamremmen.

Det är ganska vanligt att kammen blir sliten på 316. De brukar "hålla" till runt 18k mil och sen är det dags för ett byte.

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Bumper:

Ja, det tror nog jag med. Definitivt. Kamremmen är ju inte ett så stort ingrepp. Kam axel låter betydligt dyrare. Du har helt rätt. Ett byte av en kam axel, inklusive det man kan byte i samma veva. Vad går det på? Inte för att jag är sugen men nyfiken är man ju!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.