|
|
|
|---|---|
|
Hej, nu måste jag bara dela av mig intrycken av min nya pärla. För exakt två månader sedan har jag under en vistelse i USA anskaffat den ultimata BMWn. En riktig impulsköp, antagligen en framtida katastrof för privatekonomin men det bästa köp jag någonsin har gjort. Och så här gick det till, även det ren impuls. Körde förbi en stor bilaffär, ni vet den amerikanska typen med en massa flagor där dem flesta bilarna står ute på gräsmattan mot gatan. Eftersom jag har precis blivit klar med långdragen affär så kände jag för lite avkoppling. Dem hade rätt många BMWer och det verkade som en kul grej att se vad det är för skillnad på dem amerikanska och europeiska modeller. Och där stog den - lite undangömd i hörnet, solen speglade sig på den silvriga lacken och kromade speglarna. Den röda lädret såg väldigt inbjudande ut och instrumenteringen talade sin tydliga språk. Och så såg jag prislappen! Det verkade helt otroligt! Satt några timmar på hotellrummet och grubblade. Dagen efter åkte tillbaka och fick provköra bilen. Det avgjorde saken. En sån brutalitet i en så snygg förpackning har jag inte ens anat . Efter att bilhandlaren fick bilen körd från Michigan till Florida där den fick stå på hamnområdet i ett par veckor har bilen äntligen blivit ombordlastad på en roro fartyg med destination Hamburg. Förra veckan kom beskedet att bilen finns på tull området i tyskland. Så nu har jag fult upp med allt pappersarbete med dem svenska myndigheter och om en vecka är det dags för att köra ner pärlan till Stockholm. Jag återkommer med mer info då samt bilder! | |
|
Låter mkt trevligt... Du har inte lust att avslöja vad det är för bil? :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Black Z3: Jag vet vad det är för bil! Röd läderklädsel, silvermetallic och kromade speglar kan bara vara en sak ;) Du kommer bli kung på Z-träffarna framöver! :D /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Kanske även ska tillägga att Tomas/Z3c 4 ever berättat för mig vad det är för bil ;) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Ahhh.... En Z8! -Ja tack! Grattis! |
|
|
Avundsjukan regerar ;) BMW - När du älskar att köra! |
|
|
Jag blir definitivt avundsjuk. jag mår illa och vill inte veta mer, jo förresten, hur mycket fick du ge för den? /Hans |
|
|
En 8:a gled upp bredvid min på parkeringen på Center Syd härom veckan. Var tvungen att gå ett par varv runt den och inspektera... Är verkligen en läcker pjäs.. men vad liten den är! Har naturligtvis sett dom innan, men inte parkerad bredvid min M Coupé. Hoppas nu att solen dyker upp resten av sommaren, så att du kan njuta till fullo, Black Z3! |
|
|
Vi kan ju bara unisont grattulera!!! Hoppas Du dyker upp på kommande träffar med pärlan!! /Caspar |
|
Helga |
Blir väl namnbyte nu till Black Z8. Och enär den var så brutal att köra så kan det förutom Z8 vara en Z3 M eller M Coupe´ Gissar på cirka 500 lakan i svenska pengar om det är en Z8 eller är jag fel ute. Skall kolla runt lite. Helga |
|
Att importera en M Z3 från staterna verkar ju lite overkill... /Caspar |
|
| Är det en Z8 är det bara att grattulera! Otroligt kul att få se lite fler bilar av den kalibern, tror inte det finns många på autopower? Kul och GRATTIS! | |
|
Z8:a att jag inte tänkte på det! Om det är en sådan som du köpt så ÄR jag avundsjuk! Z8 är drömbilen :)) Grattis! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Instämmer med acey, GRATTIS! Kul att en riktig entusiast också har en Z8, och inte bara gamla tanter på Fridhem/Liiiiidingöööö med för rika gubbar. Hoppas du kommer och visar upp den på någon träff :-) Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Min granne har ett exemplar av denna makalösa bil. Kan bara gratulera, det är svårt att hitta en bil idag med större närvaro. Redan nu en klassiker.. Hoppas få se den snart. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Z8....ja vilken dröm att äga en sån..det är verkligen en av de vackraste bilar som nånsin gjorts! Alla kategorier.. Kan bara säga grattis grattis!!!!! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Gunnar: jag bokar mig för en provkörning! |
|
|
tack alla för glada ord! oj, skrev jag inte att det var en Z8 ? sorry jag trodde jag gjorde det. Hur som helst. I dag såldes Z3an och Jaggan. Bytte ner båda mot en Alfa 156 . Var lite sugen på en 330 som handlaren hade men med driftkostnad på Z8 måste man kompromissa. Lite mer om bilen. Det är en 00 med 58000 miles. Det är runt 10K mil. Den har alpina fälgar men det är inte en alpina. ska imorgon ringa och kolla vad europejska blinkersatsen Caspar, det är faktiskt biligare att få den från USA. Jag är skriven i USA och det går som flyttgods. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.