AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.360

Tråkig besiktning och trälig gubbe,

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Var precis och besiktigade min bmw730 då jag skall sälja bilen relativt snart , det ena nedre dimljuset (dimstrålkastare) var "inställning för hög" samt att det var lite dålig bromsverkan på parkeringsbromsen på höger sida , inte mycket att säga om det.

Eftersom kofångaren är nylackerad visste jag att dimljusen stod fel då de varit bortmonterade , så frågade om man inte kunde skruva på dom direkt så att jag slapp åka till verkstad för jag har ingen egen ljusmätare , då säger gubben :

"Äh , vi har inte tid med sådant och åker man i en sån bil om du så har man väll råd att köpa en egen ljusmätare"

Så jag frågar gubben vad han tror att en sådan bil kostar och han säger då sarkastiskt för att jävlas "nån tusenlapp".

Det tycker jag var ett jävla sätt att säga så, det märktes sedan med handbromsen att han verkligen ville sätta dit mig , jag vet inte varför men jag vart så shockad att jag inte förmådde läxa upp gubbsaten.

handbromsbackarna var dessutom nya och tar väldigt bra...

Så tråkigt att stöta på gubbar som är så otrevliga , Någon annan som stött på liknande beteende där man får höra saker om sin egen ekonomi och blir bemött på det sättet ?

Skall man acceptera att bli behandlad så ? , vad skall man göra ?

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Stackars dig, inte kul det här:(
Har tack o lov aldrig varit i liknande situationer, peppar, peppar

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Tycker att SBP blivit bättre sedan det blivit ett eget bolag, men förr jämförde jag nästan alltid de på besiktningen med militärer, de platsar inte riktigt inom sitt yrke varför man söker sig till vissa "statliga institut"!!
Därvid får man makt över hyggliga människor som ev. var de som var "jobbiga" mot dem under t.ex. skoltiden.
Naturligtvis är det inte alltid så men många gånger känns det så...
svardska
Ta med Hagelbössan nästa gång! Det är det enda språk sådana "lowlife" kretiner förstår, vänta ut han när han slutar jobbet! ;-) Och ge honom ett förslag han inte kan säga nej till.

Skämt åsido så var jag in med min trotjänare till MB och gubbfan gav sig inte förrän han trampat sönder ett bromsrör, och det krävdes en hel del!

Jesperado! "all respekt" men det finns nitiska kollegor inom företaget så att säga.

Capi di tutti Capi!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag har skrivit ett brev jag skall skicka till hans chef , så att han åtminstonde får veta vilken typ av anställda han har.

Sen lämnar jag det därhän , finns så många idioter och man kan inte reta sig på alla.
Det tråkiga är att jag fick ju anmärkning i besiktningsprotokollet och det hade varit kul att kunna sätta ut en annons där det står "bes. ua" , istället för "bes med fel som är åtgärdade." :-(
Har precis varit ute i verkstan nu och justerat handbromsen , dimljuset får ja väll lämna in då jag inte har nån ljusmätare.
Kanske kan man ta en helt ny besiktning så att man får ett blankt papper ?

Det där med bromsröret var ju ingen höjdare :-( får de ens göra så ?

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
svardska!
Ett friskt bromsrör går inte att "trampa av" Om bilprovningen när dom hådtrycker på bromsen får ett bromsrör att brista skall du bara vara tacksam att det inte var du och det hände ute i trafiken!
Jag tycket att du skall be om ursäkt för ett mycket dåligt uttalande! Bromsar är det viktigaste som finnes!
mvh

BLJ
svardska
Naturligtvis har du rätt! Men han var bara så nitisk...han gav sig inte.
tvåkretssystemet gör att man klarar en situation med brustet bromsrör
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
wadel: Det enda rätta att göra är precis som du säger att skriva ett brev till hans platschef. Att börja bråka på platsen hjälper sällan situationen, det blir bara ännu mer otrevligt.

Hans agerande gällande själva besiktningen finns nog inget att säga om, det är korrekt. Däremot har han ingen rätt till sina otrevliga uttalanden, det kommer han nog att få höra av sin chef också...

svardska: Det är inte helt ovanligt att bromsrör brister vid högtrycksprovet, det är därför man gör ett högtrycksprov...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Si
765
Simon01
120dM -08
Jag fick också veta att jag körde "fel" bilmärke sist, snubben letade vekligen efter fel på alla ställen han kunde. Efter provrundan så parkerade han bilen, stannade motorn och klev ur, då började varningssignalen för att ljuset var på att låta. Därefter fick jag lyssna på en lång svordomsramsa ända in till kassan på hur dåliga och envisa bmw var för att det inte var automatiskt halvjus, man måste ju klaga på nåt.
har fått anmärkning 2 gånger i rad på min f.d e30 om att dimljuset varit för högt, bara att ställa dom rakt ner i marken så går det igenom (det lyser inte upp optimalt och man bör ju givetvis ställa dom rätt, men temporärt funkar det!)

MVH
Johan K
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Jag fick jättebra bemötande sist av en mkt trevlig äldre man, som var trevlig att prata med och tyckte även att jag hade en välskött bil.
Han ägnade några minuter oxå att ställa in lysena fram eftersom jag har demonterat hela fronten.
Sen var väl inte mina däck inte direkt lagliga, men det blev ingen 2:a för det, eftersom att han litade på att jag byta däck, vilket jag ska göra snarast.
*Tummarna upp*
Ras.mus
Bästa sättet att få igenom dimljus är att plocka ur säkringen... De BEHÖVER inte funka...

Själv har jag alltid bemötts av trevliga personer på SBP. De tycker alltid att det är en fin bil för sin ålder (de jämför väl med 240's, min e rätt repad och bucklig tycker jag).

Men jag har tänkt besiktiga min nere hos Jesperado i Lund nu framöver. Då är man iaf säker på att någon på stället känner till bmw och råkar man ut för något kan man ju påpeka det för Jeppe. Känns skönt med en bmw-frände på "andra sidan"...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.