|
|
|
|---|---|
Lyxkillen |
Hej! Undrar hur mkt man kan pruta på en Audi A8 som kostar cirka 55.000 Euro? Givetvis på bilfirma, oftast Audi-handlare. Tacksam för svar! Mvh |
|
Det beror främst på hur andra liknande bilar ligger i pris. Den kanske redan ligger 10-15% lägre än andra. Då tror jag att det blir svårt att pruta. Men om det är ett normalpris, så TRORjag att det går att pruta minst 10%, kanske mer. //Marin |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
pruta 10%, dvs 5500 euro? 50.000 SEK? inte en chans! köper du som privatperson är det småpengar du kan pruta. kanske 1000 euro, om du har riktigt superflyt och har hittat en bil de inte blir av med kanske 1500-2000 euro. gissar att det är en nästan ny kortmilare, och dessa prutar ingen tysk handlare på. äldre långmilare som säljs garantilöst är en annan sak, där finns kanske 5 %, vissa med reparerade krockskador eller taskig utrustning som stått 9-12 månader till och med 10 % prutmån. mvh Johan |
| Håller med Johan, var med och hämtade en MB för någon vecka sen i prisklassen 35.000 euro och handlaren prutade 200 euro. Helt ointresserad av att pruta ett öre till. | |
|
Det är bara att pröva hur mycket man kan pruta, själv har jag dock aldrig köpt en så kostsam bil. Min erfarenhet är att man kan pruta 0-10%, de kraftigaste prutningarna gick i de fall jag varit med om att göra på aukt BMW och aukt Opelfirma, blev i mitt fall ca 10%. En del andra vägrar hårdnackat att pruta eller prutar mer symboliskt. Generellt sett tror jag att det går som svensk att pruta mer i Sverige än i Tyskland, kanske lönsamt att kolla här hemma? /Simon |
|
Lyxkillen |
Hej! Tidigare har jag handlat bilar runt 20.000 Euro och kunnat pruta som bäst 1600 Euro hos Mitsubishi Handlare. Vissa är svårare än andra, bästa är säga att man har några andra alternativ och ringa ett par dagar irad! Men på 55.000 Euro vill jag nog pruta 2.000 Euro! Inte lönt att kolla hemma på en A8 från 2003! Som mer eller mindre ska vara full utrustad med en massa krav som DVD, 19", fingeravtryck-minne, värme i bakstorlar, Harman Kardonn, min kund vet vad han vill ha! Mvh |
bmw320cab |
du skulle sagt till det i förra veckan hade en 03 nya karossen som gått 4000mil full utr dvs allt för 300.000kr 1 ägare. |
|
bmw320cab: När du svarat på detta inlägg så kan du väl svara i inlägget om 735;an du skulle köpa! Lån: 320 -86 53000 km |
|
bmw320cab |
tjaa.. hoppade den bilen men har fått en hel lista på andra bilar som han har till salu vara det var en audi a8.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.