|
|
|
|---|---|
| det gäller 750 igen..har kollat upp dom men verkar ok..kärvar /inte..inga missljud..och båda öppnar exakt lika lite.ca 1/3..vad styr dom kanske felet sitter där .vad det nu är..förra gången jag skrev . kunde jag inte följa upp det .var tvungen å radera hårddisk..jävla virus å massa skit...mvh gash | |
Paap Reeder |
Hej! Du måste beskriva litet mer ingående hur motorn uppför sig. Har inte fått klart om bilen är körbar - motorn ens startar - inte varvar eller vad har du för fel? MVH /// Paap R Tips: rensa med ad-aware. Jag använder den som "disktrasa" på min hårddisk när det följer med litet brössmulor då man öppnar olika länkar. |
| motorn går perfekt.nybesiktigad med hc på 0.10..men märker skillnad mot tidigare vid fullt gaspådrag.så kom det en liten extra skjuts..men inte nu,,har oxå glömt att säga att asc lampan tänds efter en liten stunds körning..misstänker att det är problemet..antagligen nått chall på sensor..men vilken sida sitter den sensorn..känns som spällerna inte öppnar fullt vid kickdown.för övrigt kan man ställa en en krona på motorn.den går klockrent..mvh gash | |
Paap Reeder |
Hej! Då kan du nog lämna spjällen därhän. Har du risiga (rostiga) kuggkransar och ASC kommer den att få bristande impulser och tro att ngt hjul slirar varför den kommer att sänka tändpunkten o s v. MVH /// Paap R |
|
En HC-halt på 0,10 låter orimligt, dessutom omätbart. Menar du CO-halten? Hur är i så fall de andra värdena i utsläppskontrollen? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| sorry. felskrivet...men återkommer med dom rätta siffrorna..angående kuggkransarna går det att göra rent dom så dom är användbara igen ..förutom vanlig skit..mvh gash | |
| angående avgasvärden besiktning..CO.0.2 HC 0,30 lamba 100. bilen gått 23000 mil | |
Paap Reeder |
Hej gash! Kan inte vara riktigt. Mina värden var: CO - tomg = 0,1 CO - 2500 rpm = 0,1 HC = 32 Lambda = 1,01 Du måste nog läsa protokollet en gång till. MVH /// Paap R |
|
Om man bortser från felaktigt placerade eller uteblivna kommateringar tycker jag era värden ser ganska lika ut...? 0,2 respektive 0,1 på Co-halten, behöver inte skilja mer än från 0,15-0,16 i mätvärde. 30 respektive 32ppm i HC-halt. 1,00 respektive 1,01 i Lambdavärde... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Paap Reeder |
... jo jesperado... nu när jag läser gash värden igen håller jag med. MVH /// Paap R |
| tja. paap.ja de e mycke med komma tecken...en annan undran..du verkar ju lite klurig..har du några ideer om asc lampan som tänds efter ett tag..har även haft bort sensorerna runt om å gjort rent..ingen skillnad..ser man på en dis kontroll.gash | |
Paap Reeder |
Hej gash! Det som kan tända ASC- lampan om alla sensorer är OK är att hjulen snurrar olika fort. Mönster, omkrets, dimension o s v måste vara lika på alla fyra. Är dom det och ASC ändå tänds måste någon / några givare ge fel värden eller så kan det vara fel i boxen ... fast det tycker jag låter långsökt. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.