|
|
|
|---|---|
|
Bilen rycker när det är kallt (ca. -20 ). Jag misstänker bränslet p.g.a "mjuka ryck". Vad gör jag ? Finns det något bra att hälla i tanken ? Bilen är en 518i -90 | |
|
det är vattnet från avgassystemet som förångas, kondensen. inget annat 530i -93 |
|
|
Baader Det står rycker, inte ryker |
|
| Jag skaffade nåt på Mekonomen, som man häller i tanken som rengör tändsystem osv. Åk dit och kolla. | |
@BeeMWe |
Häll k-sprit i tanken, det blir isproppar annars. |
| Tack för svaren. Jag fixade det ! Lite K-sprit gjorde susen. Av bara farten hällde jag i en flaska "STP Injection Cleaner". Är det någon som har erfarenhet av liknande medel ? Ger det någon effekt ? | |
@BeeMWe |
Fick en ispropp idag jag också :) |
|
Häll inte i k-sprit i bilen. Varför ? K-sprit innehåller vatten. Om du börjat att hälla i k-sprit måste du fortsätta med det. Ska du motverka ispropp skall du hälla i T-röd eller K-svart. K-svart är bäst. Om du redan fått ispropp är k-svart eller t-röd som gäller. Tyvärr så har expediterna på bensinmackarna inget koll alls på detta. Slopa k-sprit och ha k-svart i beredskap om du får ispropp. ca 5dl / tank är lagom. |
|
|
En undring bara: Är inte K-sprit ren 95-98% sprit som andra tekniska spritsorter? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.