|
|
|
|---|---|
|
Har ett förmodat läckage framme vid oljekylaren till automaten. Vet någon om den är "intregrerad" med kylaren eller kan man byta bara oljekylaren? Fick höra av någon som hade för sig att man satte fast oljekylaren med stripes mot kylaren? Fridens | |
|
På min E39 var den inte integrerad med kylaren och kunde byttas ut separat, skulle bli förvånad om det inte var så även på E34. Länk |
|
|
På 750 E32 sitter den under den vanliga kylaren. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
rsarits |
Den sitter framför den vanliga kylaren, om du har AC/ACC så är det en kombi till både kyl/olja, dvs du måste fylla kylmedel efter du bytt. Kylaren till automat/AC kostar 5000:- |
|
På min e34-92:a så sitter oljekylaren i den vanliga kylaren, finns ej att få tag på någon bilskrot, bmw tar 5500:- Men det finns ett företag i göteborg där jag beställde min för 2900:- inkl frakt. |
|
|
Nu läste jag inlägget nogrannare och det stämmer att automatoljekylet är integrerat i vanliga kylet. Motoroljekylet på min E32 sitter däremot under ordinarie kylet. Hör med Länk i Mölndal, jag har köpt kyl till min 750 där och den kostade bara 2000 inkl moms. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för svaren ovan! På 530:n sitter automatlådekylaren mellan vanliga kylaren och klimatorns kylare enl. BMWverkstad. Behöver alltså bara byta oljekylaren:-) 1500 - 2000kr kostar jobbet på aukt. verkstad utan mtrl. Verkar vara så att det berömda svenska vägsaltet kan vara en orsak till att det blir läckage. Oljekylaren är i aluminium. Nu skall det motortvättas för att hitta läckaget. |
|
| Kan vara så att du behöver byta O-ringar i förskruvningarna om du har "tur" tror inte BMW har konisk tätning åtminstånde inte till rören för motoroljan | |
|
Här kan du se hur det ser ut. ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke: tackar för den länken!! Nu fattar man ju hur det ser ut. Man fastnade ju en stund bland alla fina diagram;-) |
|
| Vilken sida! Vart kommer den ifrån Micke? Den verkar ju länka till BMW:s prislista? Kanon!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.