|
|
|
|---|---|
|
Jag har halvautomatisk cab på min E36:a. 1. Vrider först om vredet och lyfter framkanten av taket. 2. Sen trycker man på knappen. Då lyfter sig framkanten lite mer (snett bakåt) när bakrutan lyfter sig. 3. MEN, när det är klart så trillar framkanten ner igen (när cabluckan går upp). Så då måste jag hjälpa till med handen och knuffa taket bakåt och då drar motorerna ner caben fint i förvaringsutrymmet. Vad fasen är det som är kass? Säkert en justering, men kan någon vajer ha släppt? | |
| Jag har samma bil som deg och får göra det samma för att ta ned taket.. Det skall nog var sådär... Motorn är nog inte stark nog till att dra ned sufletten hela vägen | |
|
Min -94:a som också är elhalvautocab behöver bara ett handgrepp, man lossar vredet och trycket upp handtaget/framkanten av suffletten "förbi ett fjädrande läge". framkant är efter fjädrande läget cirka 1-2 dm över framrutans ovankant. Sedan trycker man på knappen och bilen fixar resten. Innan du trycker på knappen så måste du ta handtag/framkant förbi det fjädrande läget, det klarar inte motorn men det gör jag före jag trycker på knappen. Om du bara öppnar vredet och inte trycker upp suffleten de 1-2 decimetrerna så orkar inte cabmotorn öppna suffletten. Samma som när man stänger, suffletten går med motor tills sufletten är 1-2 dm ovanför framrutans ovankant, sista 1-2 dm får man dra ner med handkraft och sedan regla fast med vredet. Vet inte hur man ska in och justera (om det nu behövs) men åk till BMW och ha stora plånboken med. ;-) /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
Tjena Patrik, jo jag lufter framkanten ca 2 dm och det går bra. Sen trycker på knappen jag och då lyfts bakrutan och locket. Sen när bakrutan skall ner och allting skall fungera så trillar framkanten ner igen, detta händer varje gång... Jag får helt enkelt hålla med handen så att den stannar kvar, då funkar det. Går ju utan problem, men lite störande är det. |
|
|
OK, då förstår jag och då är det nog något som är trasigt - precis som du så tror jag det kan vara någon vajer. jag har aldrig tittat innanför tyget på suffletten så jag har inga bättre tips än BMWverkstaden och stora plånboken. ;-) /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.