|
|
|
|---|---|
|
Hej. Funderar på att trimma min M3 3.0 nu till våren. Har 20.000:- och undrar lite vad jag kan tänkas få för det... ska jag satsa på nya kammar, NOS eller rentav ett billigt turbo bygge? Är ute efter ca 100 hk. Tips? Förslag? /Edvard BMW CS # 4503 | |
|
Tjena! 100 hk till är ganska mycket utan att överladda. Dock vill jag minnas att jag sett en 360 hk Köhlertrimmad M3 till salu tidigare. Det låter i mina öron som den mest underbara bil man kan tänka sig! Ring och hör med dem!! Vet att numret dit finns i ngt tidigare inlägg här på forumet, annars finns det på 118 100. Köhler Racing heter de och ligger i Ullared. Vad det kalaset kan tänkas kosta vet jag ej men det är ju värt att ringa o fråga iaf! |
|
| Tror du att du får 360 hk M3 från Köhler för 20000kr?Tillåt mig små le.NOS heter frälsaren har jag sagt.Om du inte kan bygga turbo själv så är det enda sättet att få så mkt effektökning för 20000kr,dessutom driftsäkert och billigt. | |
|
Är rookie på trimmning. Vad är NOS? Lustgas? |
|
|
Hej ! Satsa på nos du,då har du över 1o lappar kvar till nått annat roligt,ärligt talat så räcker inte dom pengarna långt om du ska bygga någorlunda seriöst turbobygge av en M3,jag ska ju själv köra gas nästa år o du o jag bor ju i samma håla så om du är intresserad så kan vi gå ihop o köpa 2 system o få ett skapligt pris,o om du behöver lite hjälp med monteringen så kan jag ju alltid ställa upp. MVH Petri |
|
|
Tjena Petri. Det lutar åt NOS hållet. Visst kan vi köpa in 2 system och göra ett bättre pris. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Ace |
hola edvard!! skall oxå ha lite gas förutom kompresorn i min pärla kanske kan bli 4 nos system och då måste det ju bli skapligt pris!!! hör av dig du vet ju vart jag finns |
|
Kan man verkligen få ett nos system för 10 lappar!? Har själv funderat på att fixa ett till min 3.8:a. Vad jag vet, bör man först se till att motorn är i bra skick (byta ramlager etc.) Sedan när allting är monterat så ska det ställas in (mappas).Kostar inte detta mer än 10000 ? |
|
|
-> Bäckis Nope, det tror jag verkligen inte! "Vad det kalaset kan tänkas kosta vet jag ej" skrev jag men du kanske hade lite bråttom när du läste. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.