AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.050

skrapljud bakifrån e36 325i( bryter snart i hop)

nu är jag less.. började med att renovera klumpen.. sen renoverade/bytte hjullager.. när man kör bilen så har jag som ett metalliskt ljud bakifrån... har provat söka men dom flesta är det ju klumpen eller hjullagret för å nu har jag bytt alt sånt...
nån som har nått förslag..

man börjar ju bli less.. den näst nyaste bil jag har haft, den defenitivt dyraste och som pricken över i et så är det den jag har skruvat mest i oxå.,..

alla tips mottages
hörs det alltid eller bara vid tex. ojämnheter, gaspådrag ect.?

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Kan möjligen vara handbromsdetaljerna som får stryk av för långa hjulskruvar?

Har du, när du monterat ned bromsarna bak sett att något varit skadat eller nött vid handbromsdetaljerna?

/Anton
inget var skadat eller nött när jag hade ner allt...
det kommer och går i bland
ingen som vet?
Skrapar det eller smäller det eller vad är det för slags ljud då?

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
det är precis mellan ett vinande och ett mettalliskt skrapande..
kan det inte vara så att hjulinställningen bak inte är riktigt rätt vilket gör att däcket sliter snett och ger just ett malande skrapande in i cupén?
nä den nöter då inte snett bak.. fram gör den det..
ingen som har nån ide.. kan stödlagret göra att det blir ett metalliskt ljud?
Här är ett lånsökt förslag, men kan det inte vara broms sköldarna som skrapar i skivorna bak. //Mvh perra
st
103
starkfredrik
525i Touring M -04 E39
kan det kanske vara en drivaxell!!!
men om det är en driv axel borde et inte låta när man kör bilen upphissad då?
et
7
etabeta
325i coupé -93
de håller ju för det mesta :) Ta det inte personligt, men du måste ha oturen och fått ett sk. "måndags exemplar"
etabeta: vad menar du? drivaxeln eller? eller är det stödlagret du menar?
har nu i kväll smort upp alla glidytor vid alla bromsok ock putsat skivor m.m... å då vart det ju så klart mera oljud!!!!
Zo
3
Zodi@C
325 -91
Det låter som om det kan vara fel på centrallagret till kardanen. Du måste plocka ner avgassytemet så ser du det mitt under bilen.
Kan ha fel, men det är ju värt att titta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.