|
|
|
|---|---|
|
Allvarligt, jag tycker fronten och sidopartiet ser ut att vara hämtat från Alfaromeo 147 och baken från Renault Clio. Det har förekommit tvivelaktiga modeller tidigare, men de har ändå haft BMW-karaktärisktiska drag. Numera känner man bara igen BMW-logotypen och "njurarna"... Mvh Kjell Tidigare forumräv och dekaltrimmare - Nu svikit till förmån för TCS | |
|
Tacka vet jag E30, E36 samt E46 modellerna, de tycker jag ser ut mest som bmw ska göra, dock har alla egna uppfattningar så det finns säkert massor som gillar de nya modellerna... MVH |
|
|
Tycker 1-serien ser förvånadsvärt trevlig ut! Även då jag också är mest förtjust i lite äldre BMWs, så inser jag att BMWs moderna bilar inte kan se ut som de gjorde förr. Det är ju bilar för 2000-talet och BMW ska ju ligga före sin tid ;) Bangle har verkligen lyckats med sin uppgift så som jag ser det. E60 och speciellt Z4 tycker jag verkligen är innovativ design. Men det hela handlar ju givetvis om var och ens smak. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Jag tycker också 1 serien ser riktigt schysst ut. Givetvis ser den som alla andra nya BMW ganska speciell ut men efter att jag såg den rulla på gatan har betyg bara höjts. Tror den kommer bli en värdig umanare till golf och audi för de som vill ha et lite mer personligt altrnativ. Men är det någon som vet hur många bilar som BMW vill sälja under första året, på ett ungefär. Länk |
|
|
Ekan: Och inte att förglömma ett sant körglatt alternativ med drivningen på rätt ställe =D Sen tycker jag 1:an ser ritkigt bra ut =) säkert en busig lite små bil än om lite smått undermotoriserad ljust nu.. men det kommer väl säkert en 6:a snart (hoppas) __ Länk |
|
|
Bakpartiet är ju en direkt kopia av Toyota Corolla, tänker framförallt på bakljusen som ser exakt likadana ut. Tycker den ser okej ut men ingen bil jag skulle köpa för utseendets skull. Att det är en bra bil tvivlar jag dock inte på. |
|
|
theprophet: Det är väldigt sant, men när det gäller BMW måste det ju nästan klassas som underförstått, väldigt få (antagligen inga) BMW som inte har körglädje. Ja det hade varit fint med ett stort motoralternativ, inte för att jag själv kan hosta up de pengarna, men man kan ju drömma. Länk |
|
|
Det handlar om att vänja sig vid modern design. Man sa garanterat samma sak när E36 ersatte E30, det kommer jag ihåg. För att inte tala om när den i mångas ögon "hemska" E46:an ersatte E36. Eller den "fula" E39:an. Dessa bilar är ju inte helt ovanliga på svenska vägar. /Johan |
|
|
När kommer nollan då? Mvh Kjell Tidigare forumräv och dekaltrimmare - Nu svikit till förmån för TCS |
|
|
Taklinjen ser ut som Opel Astra??? Eller är det tvärtom??? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Tycker själv att det är en riktigt söt "liten" bil med klös i.... Kanske lite väl dyr i sin klass |
|
Helga |
Skulle vara kul med en "etta" med stora dieseln på 163 kusar!! Hoppas att skatten kan sänkas till behaglig nivå. Helga |
|
Evighetsämnet nummer ett. Jag tycker det är kul när ett bilmärke vågar sticka ut lite grand och jäklas lite med kunderna. Finns fortfarande inget som ser ut som BMW, precis som förut, och det hade varit väldigt trist om man hade gjort en Audi och bara skruvat lite på hur bilarna redan ser ut. Det är så tråkiga bilmärken skapas. ___ En, men en BMW. |
|
|
Såg Motorjournalen igår... är inte nya Opel Astra väldigt lik en 1:a från sidan? ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Tycker att 1-serien liknar Z3-coupén rätt mycket... | |
|
...och jag kan intyga att 120i är riktigt kul att köra... Har kört den både på roliga landsvägar och på en halkövningsbana med en del konkörning/undanmanövrar (tror banan hette Gillinge?). Däremot var 116i lite tröttare och behövde varvas en del för att vara rolig i konköring mm. Provade även X3an på samma bana och då märktes det att det är en hög bil, den gungade avsevärt mer än 1an. / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Bilen är hur snygg, söt och vacker som helst!! Helt klart något för mamma :) Frågan är om det blir en 118i eller 118d man ska satsa på - det skiljer ju "bara" 20.000, och diesel har ju mkt bättre vrid. Dock är det stort sett samma prestanda på dom... hmmm BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
hmm undrar hur nya "M1" kommer å gå... vet nån om de e nårra planer på en sådan? ___ låter mer än de går :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.