|
|
|
|---|---|
| var ska man köpa en bra vassare kamaxel? | |
|
Motornord eller bildelsimporten |
|
|
och tydligen är Dr Shrick att föredra framför cat cam.... enligt såna som har provat x-antal kammar och olika märken. :) kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
jag har köpt en m20 å en m30 kam av bäckis, han kanske kan fixa? billigt va d också iaf m30 kammen, m20kammen va lite special så den va dyr men verkar vara värd sitt pris =) --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
köp av enem, dom är jättebra på kammar. eller genom P.U.R.E. tror dom köper från enem också TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
M3 Figge |
Bästa du kan gör är att slipa om din gammla kammaxel! Det är hälften så dyrt och du vet att det är bra material kammen är gjord av! Mvh M3 figge |
|
M3 Figge:Nej, det är nog inte det bästa att slipa om sin gamla kamaxel, då du får en annan geometri i ventilmekanismen p.g.a annan bascirkeldiameter. Bästa kammen till BMW är Dr Schrick, dom använder mycket bra ämnen och har många års erfarenhet av kamprofiler och hur den ska slipas för bästa funktion! ///Magnus |
|
|
Jag är oxå anhängare av dr skräck kamaxlarna. Helt klart bäst på marknaden! Både alpina och bmw motorsport annvände/er sig av schrick kammar. crane kamaxlarna har (har haft) vissa ämnes problem Kolla priser nere i tyskland, då många gånger så kan man hitta rätt bra priser på delar där nere. Ett ekonomi alt är dbilas Länk /Pelle |
|
|
Pelle: fattade inte deras lista bara på m20 motorn? de va 2 priser en på 320 € och en på 156€.. ? vilket va priset? mvh//Robert |
|
|
vänstra priset (302 euro) är kamaxlen, högra priset (156 euro) är ventilfjädrar. Lite rörigt där, precis som många tyska sidor..men dom har ok pris sättning /Pelle |
|
svintoleffe |
Jag köpte min kam av bmw-andreas, och jag rekomenderar dom. Blev en bra skillnad, kan jag säga. Bmw-Power MVH Leffe |
|
Hej När jag körde 325 E30 då köppte jag en kam av kölher, jag va väldigt nöjd med den bra skilnad och hållbarheten va mycket bra körde drygt 4,000 mil med den och inga tecken på sitage. MVH Jonas |
|
| Ok hur får man kontakt med köhler då? mvh /Robrt | |
|
hej 0346-31049 där når du han.... MVH Jonas |
|
| Tackar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.