|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Bosse// Givetvis kommer det att i vanlig ordning bli en kanonträff. Och lika självklart är att vi entusiaster kommer att göra allt för att det verkligen ska bli så! Hoppas bara att man återigen kan boka om den helgen. Från att ha varit vigd åt Knutstorp sen ett par år tillbaka blev det helt plötsligt ett svart hål i kalendern som snabbt fylldes med "måsten" :-( /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Kristian och andra, det är inte i min tankevärld att Knutstorp skulle kunna bli annat än en Kanonträff. I år lika väl som alla andra år. De skillnader i regler som vi måste leva med anser jag närmast försumbara. Jag har dessutom lite inside så det BLIR en bra träff i Sportklubbens regi. Jag ser också att jag varit otydlig i förra inlägget, lite förvirrad, kanske: SC står för BMW Sport Club och CS står för BMW Club Schweden. Vi ses i Skåne. Bosse J. varje år sedan 1990 Bosse J. BMW CS 185 |
|
|
Bosse : "de skillnader i regler som vi måste leva med anser jag närmast försumbara" !!!!!!!! Men eftersom du har INSIDE , så kanske det är så !!!!!!! Ando |
|
|
...som vanligt inga taklösa bilar välkomna oavsett skyddsbågar ? |
|
|
Nej, inte på bankörningen i alla fall. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Ska försöka komma i år då! Trevliga nu då för att CS är jag ju inte med i men däremot SC =) hehe.. Bara ekonomin och regerinen tillåter en söder resa så är det så gott som klart =) __ Länk |
|
|
theprophet och andra, här är det inte frågan om den ena eller andra klubben. Det är den totala gemenskapen under, med och för Märket som gäller. Jag själv håller mest på med veteraner och annat gammalt skrot men uppskattar även de nya bilarna. Racebilar, cupbilar och annat. Även s.k. "stylade" bilar. Alla är med. Det är vår hobby som vi trivs med. Vi trivs med och ser fram emot en träff med masor av trevlig gemenskap, benzingespräch, däcksparkande, stort ljug, tittande på andra bilar, kommentarer, vädrande av uppfattningar och åsikter, ja allt det som gör vår hobby och märkesgemenskap till vad det är. World-wide är vi i dag +220.000 medlemmar i samma märkesgemenskap. Denna gemenskap omfattar bilar från 1928 och framåt. Alla under samma "hatt". Helt unikt i världen, eftersom vi i klubben har nästan ALLA modeller som tillverkats av BMW inkl. s.k. derivater som Bristol och EMW. Det är allt detta som gör vår hobby till vad den är, alla är välkomna på träffarna, oavsett ålder på fordonet. Och alla har trevligt. Det kommer att bli skoj på Knutstorp 2004. Garanterat. Detta trots att reglerna som bekant kommer att bli lite förändrade. Försumbart, tycker jag. Det gäller bara att prioritera det som är viktigt. Knutstorp ÄR viktigt för oss entusiaster. Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 |
|
|
Ville inte göra nån skillnad i nån form av Vi och Dom vis.. Mest bara en små lustig kommentar ifrån min sida! Eftersom jag som bekant inte är med i båda.. ;) Men jag håller med Bosse! inte alla märken som har denna sammanhållingen och gemenskapen! Ska helt klart försöka pallra mig ner.. men allt är en fråga om ekonomi tyvärr =( __ Länk |
|
|
Bosse J@ tack för Dina ord Bosse ! och behöver jag säger att jag håller med dig till 100% ?? vi ses på Knutstorp-träffen (som vanligt) !!!! - (jag kan fortfarande inte begripa HUR någon ens kan ha kommit på tanken att -ställa in- träffen, oavsett ändrade förutsättningar eller inte men därom mera senare, låt oss njuta av årets träff lite extra) Kalle ///M medl.nr. 299 M5touring register |
|
|
Hej alla BMW-frälsta! Låt oss hjälpas åt att få ut budskapet att det BLIR en BMW-träff på Knutstorp 7-8 augusti, trots att BMW CS ställt in sin traditionella träff. Tyvärr har ju informationen att träffen är inställd gått ut i BMW CS klubbtidning - utan hänvisning till senaste info på hemsidan. BMW CS styrelse verkar dessvärre inte heller vilja medverka till att sprida budskapet om träffen i BMW Sport Club-regi, så vi får ta till 'djungeltelegrafen'. Tala om för alla DINA BMW-kompisar att det är en BMW-träff på Knutstorp 7-8 augusti! Många deltagare = lön för mödan för BMW Sport Club, som ställer upp och gör detta för OSS ALLA! Den som vill kan ju också läsa BMW CS gästbok Länk - debatten är livlig! /// Gunnar E. |
|
|
Hejsan, nu finns inbjudan och preliminärprogrammet på bmwsc.com Ha en bra helg Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 |
|
|
gunnare. Du som fd redaktör borde väl veta att när tidningen är på väg ut i brevlådorna så är det för sent att ändra innehållet (vilket tidigare har redovisats på BMW CS gästbok som du länkar till !!) Att BMW CS styrelse inte medverkar till att sprida budskapet ? Du nämner ju själv "senaste infot på hemsidan" !!!!!!! Ando Gunnarsson |
|
|
Ando@ jag börjarbli ganska trött på att få höra vad man INTE kan göra,istället för att man GÖR något - hur blir det med ett e-mail- utskick till alla medlemmar ??? senast idag har jag hört ifrån en medlem som har som ÄNDA INFORMATION tidningen Bayr.Blatt och är fullständigt omedveten om ALLT annat och därmed inte ha en ÅNING om att det faktiskt blir en träff den 7-8 August arrangerat av BMW Sport Clubben - - från idag är jag West-sektionens kontakt-person för Knutstorpträffen och jag kommer att se till att alla som är med i West-sektionens e-mail-slinga kommer att få det positive beskedet att det kommer att bli en Knutstorpträff, trots allt !! - K.Marks, medl.nr. 299 M5touring register |
|
|
Får man ställa sin bil på området även om man inte är med i BMWSC eller BMWCS?? /Johan |
|
|
Är New Minis välkomna på BMWSC:s träffar? Jag menar, det är ju trots allt en BMW under falskflagg. |
|
|
K. Marks : Att man inte kan ändra något i en tidning som är på väg ut i brevlådorna är bara fakta och ingenting du behöver bli trött på !!! I förra veckan fick ALLA BMW CS medlemmar som lämnat en e-mail adress i samband med sitt inträde i klubben ett e-mail angående BMW SC:s träff på Knutstorp . En förutsättning är givetvis att den e-mailadress man en gång lämnat fortfarande är aktuell eller att man meddelat kansliet om ändrad adress. Du verkar INTE ha fått detta mail så du kanske inte har en aktuell e-mail adress ! Haglund 2306. Under hösten kommer det med största sannolikhet att bildas en "New Mini" sektion inom BMW CS . Ando Gunnarsson Bitr klubbmästare BMW Club Schweden |
|
|
A.G.: Låter strålande! Tack för det. |
|
|
Till Hobbe z4 och sörpan. Bilar som har en av bilsportförbundet (SBF) godkännd skyddsbåge får köra. Om inte reglerna ändrats dom sista åren. Bilen skall då ha en sk vagnbok. Men den skall fortfarande vara besiktad, skattad och försäkrad som vanligt. Överrullningsskydd är inte att förväxla med ovan nämda båge. |
|
|
höfläkt@ detta kan rimligen inte vara sant, vad det handlar om är bankörning med gatubilar, BMW Cup-tävlingarna är en helt annan sak, den som vill veta vad som gäller bör kontaka BMW Sport Clubben - - ando@ ok, poäng vunnen! Det viktiga var att det GJORDES ett utskick INTE att JAG får den ! Min poäng är, utskicket FIXADES efter initiativ från BMWSC och det var visst fixat rätt lätt på kort tid. M5touring register |
|
|
A.G., Det är trevligt att nu även BMW CS, och inte enbart sedan tidigare BMW AG anser att MINI:n tillhör BMW-familjen ;) höfläkt, Finns det möjlighet för bankörning (ej tävling) på några BMW CS/SC-arrangemang utan att behöva skruva dit en båge om nu inte överslagskydd och hardtop räcker ? Bilen lär säkert behöva en ny typbesiktning, och herr Bangle kanske blir något irriterad över denna "face lift" ? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.