|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Är på g att köpa mig en E39:a. -99 Är dock lite fundersam över vilket motoralternativ man skall satsa på. Jag känner till bägge motorerna väl men dock inte hur driftsäkra och ekonomiska de är att äga. Är det någon som har en BMW 5-serie av detta slaget så skriv några rader. Tack på förhand. Nicklas | |
|
Tjena, välkommen hit. Frågan du ställde är nog ställd här 50 gånger och svarad på lika många gånger. Om du trycker på "Sök inlägg" ovan och sedan skriver 523 AND 528 så kommer du ha att läsa i flera dagar. BTW - Jag kör själv 523 manuell och den motorn funkar för mig i 99% av min körtid! Lycka till! |
|
|
Daniel, Menar du att den INTE funkar 1 gång av 100 !!?? Jobbigt... :) |
|
|
Det skiljer inte särskilt mycket på 523 och 528. 523 är på 2.5 liter och 528 på 2,8 och hästkrafterna är nästan dom samma. BMW CS #5206 |
|
|
Jepp, helt död är den då, får gå hem... Kanske någon gång när man ska göra någon omkörning så hade man önskat lite mer pulver under huven kanske. |
|
|
Ägarkostnaderna är likvärdiga. Är det automat så är 528 nästan ett krav! Manuell låda så handlar det mest om att hitta rätt bil för rätt pengar...spelar inte så stor roll!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.