|
|
|
|---|---|
|
Jo det är helt enkelt så att min motor har, ja helt enlelt tappat effekt. Det märks mest mella ca 2-4000rpm, men även över 5000. Tidigare så gick ju bilen som bäst ju mer man varvade, men inte nu längre. Jag for ut en sväng och kappdrog med brorsan, men ja kom efter som bara den om ja drog över 5000rmp. den har liksom tappat det där lilla extra. Har kollat efter vacumläkage osv men inte hittat nått som är fel. Att tillägga är att jag har skruvat i den en hel del den senaste tiden. Plockat ur motor och konverterat till manuell växellåda. Eller rättare sagt plockat ur motorn 2 ggr samma dag efterssom den första lådan la av efter 2 meter =( Har sedan även bytt avgassystem, då mitt gamla helt plötsligt fick för sig att gå av. Sitter ett annat beg system från en skrotad bil där nu. Undrar nu om någon kan tipsa mig på nått som jag kan ha satt fel lr annat som är värt att kolla upp. För själv har jag slut på idéer. Mvh/ Mikael | |
| Kan ju vara vad som helst. tex sen tänding,trångt avgas,sliten kam,igensatt luftfilter,igensatt bränslefilter... Ja du finns nog 1000 saker till som det kan bero på. | |
|
Jo, men tändningen bör ju inte ha ändrats i alla fall, efterssom jag inte ändrat något där. Och sliten kam är ju inte heller något som kommer plötsligt. Men de ä klart att det fins massor av saker ändå som kan vara fel. Därför ja frågar, kan ju vara någon som har haft liknande problem å kan ge tips på vad ja ska kolla. |
|
|
Har lokaliserat felet nu. Det är LMM som krånglar. Men en ny kostar ju fn 4500:- Blir till att besöka skroten med en multimeter i hand =/ |
|
|
ursäkta.. men vad e en LMM??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
| Luftmängdmätare! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.