AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.294

Bilrekond, priser och medel...

Yo folks!
Lacken på Beemern är i behov av en rekond för att bli 100%ig. Har varit på två firmor här i stan för priskoll.

En firma skulle ta 3100 för rekond och lackskydd. Lackskyddet som de använder heter Five Star Shine och är tydligen det senaste från staterna. 1,5 års garanterat skydd. Någon här som har hört talas om Five Star Shine? Erfarenheter?

Den andra firman jag var hos skulle ta 3800 för rekond + lackskydd. Lackskyddet heter Silver Seal. 1 års skydd. Nån som har erfarenheter av detta medel?

Hur är Silver Seal och Five Star Shine jämfört med Ditec?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länk

Finns överflöd av diskussioner och fakta om lackskydd, polering etc. Länkar en av dom..
Jag vet ;-)
Gjorde en sökning på Five Star Shine utan resultat. Därför startade jag en ny tråd.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Du kan ju alltid ställa frågan om Five star i en befintlig tråd. ;)
bustorp
Garvis:
Jag kan inte jämföra utan bara referera till mina egna erfarenheter. Jag har provat många produkter under de snart 30 åren jag sysslat med rekond både som anställd och frilansare. De sista 10 åren har jag dock huvudsakligen använt Auto Smart´s produkter, där Silver Seal ingår, med ett mycket gott resultat. Dom har ett brett urval av produkter som täcker alla slags lackproblem och jag har provat nästan allt från grovrubbingen Grafter till förseglingen Silver Seal och utställningsvaxet Platinum med kanonresultat.
Nu hänger det ju inte bara på produkterna utan givetvis också på den som hanterar dom men proffsen brukar ju veta vad dom pratar om så du kan nog lita på dom.
Ingen produkt är så bra att man inte behöver göra något själv så att ju bättre man sen tar hand om sin bil ju längre håller sig glansen. Men ska vi vara ärliga så kan regelbunden tvätt o polering/vaxning 2-4 ggr om året nästan ge samma resultat. Men då handlar det om vad man kan o vill själv. Det tar ju en stund och finns inte viljan, kunnandet o möjligheterna så finns ju proffsen med ett garanterat resultat.
Hoppas det kommer fler åsikter om detta så man kan få insyn i andras erfarenheter i detta väl penetrerade ämnet.

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Tack bustorp!

Fler???
Jag tänkte på det, kan man som privatperson köpa Autosmarts produkter från Smartab?
bustorp
Kontakta deras Åf där du bor (finns på www.smartab.com)

marre86
sälger inte micro autosmart produkter? eller ja kanske ha drömt de!?

Micro säljer autosmartgrejer ja det stämmer bra det. Jag har då köpt produkter ur deras autosmarts sortiment på micro.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
bustorp
Micro säljer väl bara konsumentprodukterna, eller? Det är ett lite annorlunda sortiment där mycket saknas som distriktsåf.har i sin lastbil.

Det är möjligt det har jag ingen aning om. Har aldrig handlat av lastbilen där..aldrig sett den ens så...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.