AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
475

krånglande c-lås

mp
6
mpelle
320d -99
Hej har problem med c-låset går ej att låsa upp ibland dock går det alltid att låsa, får då gå in i bilen och trycka på knappen x antal min plåtsligt går det upp

tvåtakt
Du åker NOG tyvärr på att byta hela jävla låskistan. C-låsmotorn är inbyggd i den , och krånglar ofta. Det är väl en E46 du har antar jag. C-låsmotorn är ett vanligt fel på E36 också men kan bytas separat.
mp
6
mpelle
320d -99
Jo det är en e46,det är bara när man ska låsa upp då klickar det bara.

Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Kom just från verkstaden idag, de fick byta båda låskistorna på min 330 Ci. 5478 kr inkl. arbete och moms. Hade varit roligare att göra ngt annat för de slantarna.

Fick byta samma saker på min förra 323 Ci-00, så det är en svag punkt på Bmw.

Vet inte om det är samma kostnad på sedanen då den inte har funktionen att fönstret går ned vid öppning av dörren.

//Tobias
zo
10
zolti
318i -00
C-låset på förardörren är inte helt kry på min bil heller. Den öppnar alltid senare än de andra dörrarna och är det kallt så öppnar den inte alls ibland. Då brukar jag låsa igen, greppa dörrhandtaget och när jag öppnar med fjärren så drar jag i handtaget och det brukar lyckas. Jag inbillar att smörjning av låset via nycketlålet också hjälper, om än inte helt men det fungerar ju om jag hjälper till med handtaget...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.