|
|
|
|---|---|
Helga |
Här skrivs mycket om div. fel på begagnade E39. men om man betänker att man får en av världens absolut bästa/trevligaste/roligaste bilar med motor och kvalitet långt över normal standard till ett mycket rimligt pris. (523 -97/98 för 95.000:- ) så finns det väl inga alternativ eller.......... Du kan köra/njuta i många år och ändå få en hyfsad slant när du säljer. Ni andra som bara skall ta er mellan A-B köper nog inte en körglad bil som BMW. Pratade med en man (60 år cirka)som nyss hade hämtat ut sin nya S40. Han sken av stolthet och jag frågade som hastighast vilken motor det satt i. Han visste inte.......Inte hur många cylindrar eller hkr. Det frågar jag inte efter sa han. Det är ju en Volvo! Helga |
Helga |
Glömde tillägga att vi som kör BMW oftast vet vilken motor som finns under huven.:-) Helga |
| Den som inte vet, VET men skäms för att säga det... | |
|
Håller fullständigt med Helga. E39 är en mycket trevlig bil som får en att vilja köra bil hela tiden. Som jag tidigare har sagt ångrar jag att jag inte köpte en BMW från början. Länk |
|
|
HAHAHA Anders! Tror fallet var sådant med volvoägaren. Mvh /NP |
|
|
E-39 är en tokbra bil helt enkelt. Finns få alternativ som är både så komfortabla och roliga att köra på samma gång. Sen är den så otroligt snygg också, elegant och aggresiv på samma gång som få andra. Ska nog byta min 528 -96 snart..... Mot en annan e39 så klart :) Funderar på 530i eller 540iaT, lite nyare årsmodell än min. Måste ta och provköra de båda för att veta vilken jag gillar bäst. |
|
|
Just ja... Syrrans man visste inte heller vad han har för spis i sin Mercedes från 90-92.. Den sitter väl där fram svarade han :) Vissa är ju mindre intresserade än andra. |
|
|
Ett bra standardsvar annars på frågan om hur stor motorn bilen har är att måtta med händerna/armarna ungefär motorns storlek. På frågan "Tvättar du aldrig bilen?" kan man dra till med "Varför det, den var ju ren när den var ny". Sen brukar de sluta ställa frågor..)) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.