|
|
|
|---|---|
|
Detta med helljusautomatik är ett hett ämne på forumet.... men jag har inte titta de svar jag behöver. har en inporterad 316i touring -93a, så har jag nu skaffat en svensk ljusknapp till denna men i helt utdraget läge har jag bara halvljusfram ingen istrument eller bakbelysning. är det någon som har tips på lösning....omkoppling av kontakt eller kablar. | |
|
Jag var BMW och frågade om dom kunde kunde göra jobbet. Dom hade aldrig gjort det förut på E30 och deras bilelektriker var tvungen att fundera på saken och återkomma med en lösning. Jag ville inte vänta utan gjorde jag en lösning själv som innebär att jag inte kan ha position/bakljus på utan att tändningen är på. Jag kan alltså inte lämna bilen med position/bakljus på. Jag har inte lösningen i huvudet men jag klippte några kablar och drog in tändningström med nya säkringar till bakljus position/bakljusslingorna. Var försiktig med att chansa med byglingar etc. Dimmern till instrumentbelysningen sitter i kontakten med kablar ut och kör du 12 volt fel väg genom den har du ingen dimmer mer. Jag kan kolla exakt hur jag gjorde om du vill, men just nu kommer jag inte åt den eftersom jag på resa fram till slutet av nästa vecka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.