AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
593

Stor prisskillnad på försäkringar !

Har precis kollat på försäkring till M3 -94 , M3 -96 :

Länsf : 17132:- helår för -94. Över 20000:- för -96.

TH : 8900:- -94 , ca 9300:- för -96.

Då är det "bara" att hitta en juste kärra...

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nöj dig inte med att kolla bara TVÅ bolag.
Prisskillnaderna är så stora beroende på bil, ägare, ålder, bostad etc. att man aldrig kan säga "det eller det bolaget är billigast"

För övrigt är 9´ för en helförsäkrad M3:a bland det billigaste jag hört, säker på att det stämmer, vilka villkor gällde det?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

....be att få ett intyg på denna premie INNAN du köper din M3:a. Inte helt ovanligt att en sak sägs på telefon och en annan står i försäkringsbrevet senare!
Det är precis som Anders S säger...Be att få en skriftlig offert!!När ja tecknade försäkringen på min bil fick jag ca 17" helförsäkrat/år i telefon(hon "antog" tydligen att jag bodde i villa var medlem i facket osv allt för att premien skulle bli så låg som möjligt...)...Efter besiktning av bilen mm så landade premien på 7"....till!!

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Det enda kravet dom ställde var att det skulle finnas en immobilizer monterat...med alla handlingar.
Kanske skulle kolla nåt mer bolag...men svårt att se det skulle finnas nåt billigare...

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bad du att få offerten skickad till dig?

Jag skulle inte lita på den innan jag såg det svart på vitt... Billigaste försäkringen jag hittat på M3 (då jag letade) var 27000:-, och det var INTE TH !
Skall ringa upp igen o be dom skicka offert..

to
268
tooon
325ix -07
Som sagt, be dom gå igenom samtliga parametrar när du pratar med dom i telefon.
Ofta förutsätter/antar de vissa saker (såsom medlemskap i facket, villa, garage o s v) som gör att premien stiger när den väl ska tecknas. Jag gör alltid så att jag ber personen skriva upp och ta hänsyn till boendeform, parkering, körkortsår alt. skadefria år, körsträcka samt andra rabattgrundade former (medlemskap i fackförbund, MHF eller liknande).
I o m detta har jag alltid fått samma pris hemskickat på offerten som vi kommit "överens" om i luren.

Givetvis ska man också ringa runt till massa bolag, men glöm inte att billigast inte alltid är bäst! Har man en fin bil så måste man också vara uppmärksam på vilka villkor föräkringen innefattar - en billig försäkring med usla villkor blir ofta en dyr affär om något händer.
Ännu värre med en dyr försäkring och usla villkor givetvis ;))

Mvh
/ Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.