|
|
|
|---|---|
|
Bränslepumpen har sagt upp sig och bilen ska ändå trimmas i höst så... Har M3:ans bränslepump högre kapacitet och passar den i 325:an? Mvh | |
|
tvivlar sådär på rak arm att det är nån större skillnad, soppa pumpen i 325an borde räcka till hyfsade effektuttag ändå med en bränsletrycksregulator som ökar trycket lite, brukar vara hyfsade marginaler på sådana dära grejjor. men det beror juh på, ska du byta kammar, och leka med toppen, extractor, chip osv, eller är det turbo?.. /mvh jocke |
|
|
Tjena *Jokko* det är turbo... Modifieringen av motorn börjar efter sommaren. Pumpen la av igår så jag får klippa till den med en hammare varje gång jag ska starta. Därför funderade jag på att byta till en pump som klarar de krav som kommer att ställas på bilen senare. HAr hört att original ska klara upp till 400 hp så jag tänkte att M3 pumpen kanske klarar lite mer och passar perfekt. Bilen är hyfsat moddad redan med M3-låda, gasdämpare, nya fjädrar, lager, bussningar mm. Blir en riktigt seriös genomgång av motorn i höst... |
|
|
Hej! pumpen är likadan till 325 och m3 enligt ETK programmet. Mvh Christer |
|
|
Ok, tack Christer... Ska köra originalpump + en seriekopplad har jag kommit fram till... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.