|
|
|
|---|---|
|
Säkerhetsbältet i mitten bak har fastnat och bara sugs in bit för bit. Jag har E39 touring med fällbart baksäte. Är det någon som vet hur man får bort klädseln för att få bort bältesrullen? Finns det någon bältessträckare som kan explodera i ansiktet? Bilen är en 540IA touring 1998. Mycket tacksam för tips. Slettenmark | |
Robsarve |
Har du kollat att ryggstödet är fullt isnäppt? Om inte så händer det precis som du beskriver. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Stort tack för tipset! Men problemet är att jag inte kan luta upp ryggstödet och snäppa i det, därför att säkerhetsbältet blivit för kort! Hur gör jag då? Jag antar att jag måste bort med sätet kanske? Slettenmark |
|
| Hur gick det? Jag har samma problem! | |
|
Ta bort sittdynan och skruva loss fästet under dynan. ___ Min bil: Länk |
|
| Ett moment 22 problem när det uppstår :) Var noga med att klicka i låset alltid vid uppfällning av ryggstödet. Bengtssons lösning på problemet är nog det rätta. | |
|
Det gick utan större problem att skruva loss bältesfästet, fälla upp ryggstödet och rulla ut bältet. Aah :) Men skruven till bältesfästet satt förvånansvärt löst/lätt, knappast några 48Nm som det ska vara. Fanns inga spår att någon lossat den förut. |
|
|
Hej, Jag gjorde precis som Bengtsson, det funkade bra, men orsakade stort problem tills det löstes... Skönt att det fixade sig för dig marin 849 Slettenmark |
|
|
Råkade ut för detta problem under semestern och med hjälp av denna eminenta hemsida och tråd så lyckades vi lösa problemet. Nackdelen var att så fort vi var klara och fällde backsätet så slog det till igen, och vi fick göra om proceduren. Nu skulle jag köra skräp till returstationen Görla i helgen och fällde sättet igen, med samma resultat. Behöver man gå djupare för att lösa problemet? Öppna upp ryggstödet kanske. Tacksam för svar/Lelle |
|
| Jag brukar numera dra ut bältet lite innan jag fäller ryggstödet så att man har lite att spela med ifall det trilskas. Det verkar som att spärren alltid släpper som den ska när man fäller upp ryggstödet, så länge som bältet inte är spänt när man gör det. | |
|
Då gäller det bara att komma ihåg det innan man fäller sätet. Funderar på om man skall sätta nån form av stoppnit genom bältet, men då kommer det alltid vara lite slappt vilket inte är så snyggt. Under resterande semester så satte vi den i låset vilket gjorde att alltid hade den utdragen. Kanske ska fortsätta med det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.