|
|
|
|---|---|
|
Sjena, jag undrar ifall någon med tidigare erfarenheter som vet ifall bilen känns rappare när man byter det slitna kopplingen till ett nytt. Min koppling har varit dålig sedan jag köpt bilen (slirar vid hård körning) och vet därför inte hur bilen går med en bra koppling... Tack på förhand | |
|
Hejsan! Tror bilen ska kännas rappare om du har en frisk koppling, är dock inte helt säker... Åkte med en kompis en gång i en bmw 525, då sa han till mig att den hade varit snabbare om kopplingen hade varit bra... i vilket fall skadar det väl inte att byta då den slirar som den är nu.... MVH |
|
|
Hejsan! Tror bilen ska kännas rappare om du har en frisk koppling, är dock inte helt säker... Åkte med en kompis en gång i en bmw 525, då sa han till mig att den hade varit snabbare om kopplingen hade varit bra... i vilket fall skadar det väl inte att byta då den slirar som den är nu.... MVH |
|
|
Jo, det stämmer faktiskt. med en sliten koppling får du juh oerhört mkt mer effektförluster i drivlinan, dvs inte lika mkt hk som letar sig ner i backen, och det är juh egentligen hur mkt hästar du har på hjulen som är intressant, inte i motorn. så ett kopplingsbyte där kopplingen varit sliten, borde göra skillnad, iaf i draget "mellan" växlingarna, då påfrestningen är som störst och kopplingen slirar mest. /mvh jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.