|
|
|
|---|---|
|
En kompis snackade om det och sa att det kunde kanske funka vid turbokonvertering!? Jag vet inget alls om unichip, så ni som vet kanske har lust att förklara vad det är? Tack på förhand! | |
|
ett "enklare" sätt att få det bra utan att bytat ill programerbart sprut. dom stoppar in ett chip som mappas efter just din motors förutsättningar, dvs en stor fördel mot ett vanligt chip som går efter standardvärden. dom kan säkert justera tändning och soppa precis som du vill ha det, har hört att det kostar några tusenlappar dock... vet inte hur dom får fram hur det ska mappas antar att bilen bromsas. /mvh jocke |
|
| Åfan! Det kanske kan va nått! Kompisen som berättade om Unichip känner en på Serious Racing i Hallsberg! Där håller dom visst på med Unichip å har bromsbänk osv. Som sagt, kan va något kanske!? Måste få lite mer info om det bara!! | |
|
Unichip är en piggyback, precis som SMT6. Fungerar på samma sätt och med ungefär samma resultat. |
|
|
Har unichip i min bil. Det funkar exakt som Twinturbo säger. Det är en piggyback. Oftast sitter det monterat ett skydd för att det är bara firman som ska kunna mappa den igen. Finns nån på forumet som jag vet att han köpte sitt unichip från england som inte sitter nån spärr på och kunde mappa själv. Tror han heter nåt i stil Keyser eller nåt :) E30 FOR EVER! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.