|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
M3 Figge |
behöver lite tips om nå firma som är pålitlig och har mappat några m3:or vill ha hjälp med att ställa in kammarna med! |
|
Jag föreslår ju Lennart Khöler på Khölerracing i Ullared. Tel: 0346-31049. Själv kör jag med Unichip (mappning) och några orginal 3.2:or hänger ju INTE på iaf. Jag Unichippade min hos Xerius Racing i Hallsberg. Jimmy: 0582-662460 / 0706-624715 Good Luck. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
M3 LOVER: Vad har du gjort med bilen då. Bara filter, avgas & chip ? |
|
|
aha du tänkte mappa bilen? GÖR DET =) helt KLART värt det! PÅ min M3a sitter det pipercrossfilter , 3tums system , chip sen är den mappad på det! går riktigt bra faktiskt! Körde tilexempel om en trimmad S4a igår=))))) körde även mot en m3 E46 å han hade problem att ta mig! så mappa bilen kommer gå bättre ja lovar! =) M.E |
|
|
Är detta något som sliter onormalt mycket på motorn eller tål den det? /Daniel |
|
|
mange: Chippad och mappad, att den var chippad innan gör inte ett dugg, eftersom när de mappar så ställer de in chippet exakt för din bil, alltså är den bara mappad. |
|
|
Min har: Ferrita system, kattersättare, unichip (mappad) samt nu också öppet filter, vilket jag kanske ska ta bort igen. Det sliter inte mer än chip om det fortfarande finns marginal bara. Och som P3r säger, spelar ju ingen roll om dom mappar om orginal chippetl eller ett trimchip. Värdena ändras ju ändå. MVH: Henrik ///M3 |
|
| låter jäkligt intressant.. hur mkt kostar en mappning ungefär?? | |
|
P3r: hehe jo det vet ja väl! men ja skrev bara va som va gjort åt den! M.E |
|
|
M3_Lover Vad gav du för en mappning? Och vart bromsade du den sen? Mvh Per |
|
|
Jag gav 5500:- för Unichip inkl bromsning då. Hos Xerius Racing som jag skrev ovan. Funkar kanon. NU ska jag GASA till Bmw och köpa olja o grejer till gumman:) MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Unichip påverkar endast tändning och bränsle eller hur? Efter som ett chip kan ändra varvstopp, tomgång, vanos med mera dessutom så kan det visst vara bättre att utgå från ett bra chip när man mappar. /Eric |
|
|
Eric_R: Många som företag som erbjuder unichip kräver att originalchippet sitter i. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Man kan höja varvstoppet och ta bort fartspärren med Unichip med. Jag mappade på Superchip. Han sa att de kvittade vilket när jag hade med mig orginal. MVH: Henrik ///M3 |
|
M3 Figge |
Jag har portat och planat toppen,slipat nya kammar och fräst ur kolvarna för ventilerna. samt köpt alu svänghjul och balanserat allt. var tvungen att ta bort vanosen. nu saknar jag bara ett kolfiberinsug. M3 Figge |
|
M3_LOVER: Bänkade du bilen? Är sugen på att se lite siffror =) Har själv köpt en BMW M3 -96 nu och är sugen på lite mer hästar. Unichip kanske skulle sitta fint i min bil också. Blackrace i Mariestad 4/9 & 9/10 -2004 Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
M3-LOVER: Vad hade du för siffror HK / Nm innan du mappade då? Kan ju vara intressant att veta hur mycket du har vunnit vid samma varvtal.. Z MMM Coupe |
|
|
Melander: Jo jag vet att du har köpt en 3.2:a, jag skrev till dig i en annan tråd. Är det Emils röda limo eller? Testade mot han en gång, type 0-240. Det var jävligt jämt faktiskt, men han hade en person mer i bilen och så låg jag bakom så.... Vad hade du i den? Chip & racekattar va? (om det nu är den bilen) Unichip är aldrig fel. Jag har precis satt dit mina kattar och ska sätta dit orginal luftboxen idag. Anders: Jag hade ca 301hk och 340nm innan mappning. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
M3_LOVER: Japp, det är den. Sen om det är chip och racekattar det är jag skeptisk till. Kollade serienumret i databoxen via trippmätardisplayen och det var samma som bilen. Ska tydligen ändras om man backar mätare och chippar (inte piggybackchippning då förstås), men vad vet jag. Bilen varvar 7.600 eller nått och toppar 275km/h enligt mätaren när sexan sen åker i så händer det inget mer. Nu är även lustgaskittet på plats, bara bränslet kvar. Så då kan det nog bli lite kul och gasa (75+75hk). Sen sitter det ju ställbara dämpare runt om från öhlins =O Det känns verkligen som om dom fyller sin funktion, bilen är ruggigt rolig på kurviga vägar. Körde 201m på 8.893 utan gas, så jag är riktigt nöjd. Då hade jag 2.5bar i bakdäcken också. Kommer du in till Mariestad på Lördag och kör lite Blackrace eller? Ju mer M-bilar desto roligare. Kompisen kommer nog med sin Z3 M-roadster och kör, han körde 9.198 sist, med 19"... Va körde du på (för du körde väl), hittar inte ditt namn i listan? Blackrace i Mariestad 4/9 & 9/10 -2004 Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
Okej, jaså, men då går nog fartspärren i då, fast mätaren visar fel bara..förmodligen är den inte chippad då.. Fan vad coolt med lustgasen, på lördag, ja varför inte...det skulle nog kunna gå. Japp, jag har kört, men mitt namn har aldrig kommit med, vet i fan varför. Jag har kört 8.91 med mina 18", nu har jag tagit bort kattersättaren + att det är nåt fel på bilen på låga varv än...vet i fan vad det är..8.6 skulle nog kunna gå om jag får ordning på den innan jag säljer den. Vart ska ni köra? MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Vi kör på samma ställe som sist, Hammarsmedsgatan. Besiktning börjar klockan 17.00 och körningarna 18.00. Minns du vilket nummer du hade, för här är tiderna Länk Blackrace i Mariestad 4/9 & 9/10 -2004 Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.