AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.085

org. cd-växlare e32

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag har en Bmw bavaria 10-skivors cd-växlare i min 750 som tyvärr är defekt. Efter byte av säkring så finns det ström framme till den och lampan lyser när man öppnar luckan. När man trycker på knappen för att ta ut magasinet händer inget. På stereons display står det bara No Disc. Magasinet "sitter löst" och det går att ta ut för hand och lägga i skivor men det står ändå No Disc. Går den att laga eller skall man jaga en ny? Måste man ha en precis likadan eller passar det med någon annan BMW org. växlare? Är det samma i e32 som i e34 och e36? Stereon är en Bavaria C proffensional tror jag den heter?

BMW CS #5139
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
ingen?

BMW CS #5139
Jag är långt ifrån nån expert,men tycker du borde kunna sätta dit vilken box som helst eller har jag helt fel??....har oxå cd-växlare,men magasinet känns väldigt tajt i min,så det är kanske där du har felet?..att det klappar eller nån har tryckt in den med våld & skadat nåt??
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Läs detta tyska inlägg:Länk
Det är alltså ett sonymagasin i den. Det står också att glapp i någon givare kan ge upphov till "no disc".
Hör av dig om du vill prova med min växlare.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Tackar för länken Erik! Jovisst måste prova om det funkar med sonyväxlaren. Ser den likadan ut som BMW org. växlaren jag menar om den passar i fästena?

BMW CS #5139
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag kollade på min växlare och det var tyvärr inte rätt kontakt, på min verkar det vara någon form av buss-kontakt. Så tyvärr kan vi inte prova med min växlare.

En intressant jämförelse är att min växlare måste ha ström för att kunna mata ut/in magasinet, det kan tyda på att det är en glapp givare eller trasig motor i din. Du får nog öppna växlaren och titta om du ser något konstigt i den.

Ps: läs detta ilägg, du vet säkert något om adaptern: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Ok det var synd men jag funderar på att plocka ut den och lämna in den! Känner mig inte tillräckligt händigt att öppna den själv.

BMW CS #5139
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag har en 10-skivors växlare med 1 st kontakt 4-poliga avlång med ström/jord mm. och 2 st runda med massa små stift. De två runda är märkte "frontgerät" och den andra "tuner". Kan man använda en 6-skivors som bara har 1 st rund kontakt och samma avlånga fyrpoliga till ström/jord?

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.