|
|
|
|---|---|
|
Nu ger jag snart upp! 323:an är inte min kompis längre! Den ryker värre, går sämre och drar mer olja än farsans gamla Merca diesel!! Kollade upp det och såg att det kommer in olja vid spjället... fatta inte varför! Sen testade jag att öppna oljelocket och det blev ingen skillnad på tomgången! förut höll den bå att dö men nu går den som skit jämt! Alltså har den inget undertryck så att den suger i sig oljan från slangen som går från spjället till ventilkåpan! Min fråga är vad som är fel när den inte har undertryck!? (PS. Ja, jag har kollat stickan och ventilkåpspackningen) | |
|
vevhusventalation kan vara tät-... kolla slangen som går från ventilkåpan till insuget har ja för mig.. om den e tät?? /// BMW E28 POWER!!! |
|
| Jo ja har kollat den! Det är ju där den suger i sig oljan... Ska ta komp prov på den för att börja utesluta lite saker... Men vad jag fattar så måste den ju dra luft nån annanstans! Får väl kolla vevhusvent. Men den sitter ju så kul till!! | |
|
vet du hur du kollar efter ställen där den suger tjuv luft eller??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
| Nej ja fattar inte riktigt.. Kanske dum fråga men vad är det som gör undertrycket under ventilkåpan? Är det slangen som går från spjället eller? | |
|
ta komp prov o titta vevhus ventilationen...de jag misstänker är att dina kolv ringar e dåliga, efter egen erfarenhet... de e inte farten som dödar , utan de plötsliga stoppet |
|
| Jo jag tänkte de! Inte helt omöjligt att dom börjar bli kassa! men hur kollar man vevhusvent? Går det att ta loss röret bara eller? Vad ska en "normalsliten" m20 b23 motor ha för komp då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.