AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
858

Värdering på e36 323 touring -96

33
Märra
e46 touring
Vad kan en 323 touring -96a vara värd? Bilen har gått 18000mil och är svensksåld. Är utrustad med skinnstolar (sport) klima, elhissar fram, cd spelare, farthållare, larm. Bilen är gul!! och är utrustad med M3 paket och m3 fälgar. Verkar vara i fint skick, har dock inte sett bilen ännu...

Handlar om en ev bytes affär och undrar hur mycket man kan värdera den till..

Tacksam för snabba och ärliga svar
Cirka 60 000:-? Ganska "högt" miltal och udda kulör drar ned priset.

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
33
Märra
e46 touring
Flera bud? 60k va mycket lägre än jag trodde
Tror som Kalle i slutpris eventuellt 5KSEK ytterligare, sannolikt kommer det att finnas förväntningar runt 80-85KSEK dock till att börja med....Den gula färgen ser även jag som ett klart minus fö.

/Simon
33
Märra
e46 touring
ok. Ja jag trodde faktiskt att det snarare skulle vara runt 80-90k.. Men som ni säger så kanske färgen drar ner en del.. lär ju inte vara direkt lätt såld med den färgen!?
33
Märra
e46 touring
Fler bud? eller stämmer det som tidigare skribenter skrivit?
be
10
bendix
330ci - 03
Tycker det verkar på tok fär lågt med 60k, jag hade kört till med 80-90k!! Dakargul (antar att den är det) verkar faktiskt vara en rätt poppis färg, inte min favorit dock, men tror inte att det ska påverka priset ner till 60k!

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag är inte så speciellt insatt i e36:ans prisbild men jag tycker det är konstigt att senare exemplar av 323 och 328 värderas såpass lågt här, nästan samma pengar som för betydligt äldre 325or? Att sedan många vill ha överpriser på gamla 3250r är en annan femma men släppper någon verkligen nämnda 323 touringen så billigt som 60-65k?

BMW CS #5139
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag brukar värdera ganska lågt men är det dakargul och inte någon annan kulör så tror jag man bör få ca 75.000:-

Tycker inte det är mycket mil för en 96:a.
Släpper han den för 60.000:- köper jag den direkt om skicket är hyffsat bra.

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Skulle varit enklare att värdera om man fick se bilder... Jag tror att ett värde mellan 70K - 90K är rimligt beroende på skick, dokumentation och utrustning. Fullt möjligt att färgen drar ner priset men som sagt, svårt att säga innan man sett den...

Vissa begär runt 100K för sina kombi med M3-paket, fast de tycker jag att man ser till salu länge, så man kan ju ställa sig skeptisk till om de verkligen säljs till de priserna...

Letade själv bland många bilar innan jag köpte min 328:a och priserna kan skilja sig ganska mycket på olika bilar. Men att det skulle finnas sådana bilar som inlägget handlar om för 60' stämmer inte.

Skulle vara kul om man fick se annonser på de bilarna för 60-65K. Jag hade gärna köpt en till för det priset...

//Daniel
Som vanligt så gäller mina värderingar INTE det utannonserade priset, utan den faktiskta köpesumman. Jag tror inte att det är omöjligt att köpa loss en dylik bil för 60-65 000:-

Mvh,
Kalle
_____
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Tänkte bara bidra med några exempel på liknande bilar till salu:

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

//Daniel
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kalle, kan du verkligen hitta en sån bil med sportstolar i skinn, M3-optik inklusive M3 fälgar för 60-65.000 i slutpris?
Antag prutmån 10.000:- (högt räknat) alltså utannonserad för 70-75.000:-

Sålde min 318i -97 sedan, 18.000mil i princip ingen extra utrustning förutom klima för 67.000:- för ett halvår sedan.
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Jaja...65-75K kjøper en ok Golf II GTi i Danmark :-)

"Freude am Fahren" - BMWCCN #5553
BjörnB,

Extrautrustning/styling höjer inte bilens värde, däremot gör det den mer lättsåld! Precis som högt miltal och udda/vulgär kulör gör den mer svårsåld, generellt sett!

Bara att gratulera till att du fick så mycket för din 318i, det bör du vara MYCKET nöjd med!

Ni får betänka att E46:orna börja komma ned under 100 000:- nu... E36 är sakta men säkert på väg ned.

Mvh,
Kalle
_____
33
Märra
e46 touring
tanken var just att byta min 320touring -00a e46a mot denna bil.. Frågan va just hur mycket peningar jag skulle få imellan..

Min är svensksåld. 13k mil. komfortpaket plus helskinn och glastaklucka. 17" alu, mm..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.