AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
987

Bättre ljud i bilen

Ra
3
Ramen
328i Touring -00
Jag har en Business stereo och standard högtalare i bilen. Jag undrar om någon har tips på hur man någorlunda enkelt kan sätta in ytterligare ljud i bilen utan allt för stora besvär och kostnader.
SPooK
De beror ju på vad du menar med allt för stora besvär och kostnader... Och vad för BMW pratar vi om??? Är de din 328i Touring -00:a eller??? Har du "pinnarna" som gör att du kan lossa på sterion??? Om du har de så kan du ju alltid koppla in ett slutsteg via lågnivåutgongarna och sedan en baslåda efter slutsteget de går på ca 2600 - 3000 kr på Länk
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Problemet är att du inte har lågnivå på din orginal stereo. Du skulle kunna använda ett högnivå slutsteg. Men om jag vore du skulle jag börja med att byta ut högtalarna isolera dörrarna bättre. Det är ganska så dåliga högtalare orginal.

Åk och lyssna på högtalare på en billjuds buruk. Högtalare låter väldigt olika. Och smaken som passar mig kanske inte passar dig.

Läs och sök här på forumet och du kommer finna dina svar! det har skrivits väldigt mycket om detta.

Mvh
Kristian
Ra
3
Ramen
328i Touring -00
Tack för tipsen. Kan man sätta i högtalare i bakdörrarna, och få ut ok effekt utan slutsteg? Idag sitter det ju bara i framdörrarna och i bagagen...
SPooK
Ja de ska du kunna göra...

Men då blir de att seriekoppla ett dera dom främmre eller bagage högtalarna med dom i bakdörrarna...

Och steget behöver du igentligen inte om du skaffal liknande högtalare som du kopplar ihop dom med...

Men jag skulle nog koppla ihop dom med dom främmre högtalarna för ljudbildens skull...

Men de är ju min personliga synvinkel på de hela...

Jo du måste ju dra "nya" kablar till högtalarna till bakdörrarna då...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.