AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
19.033

ALDRIG en Volvo!

Sida 4 av 6
Pappa har en V70 2.4t, den är grymt skön att köra! Synd bara att den saknar allt vad körkänsla heter, är mer i min e34 känns det som.

Tycker att Volvo har spottat upp sig på senare tid och att dom nu tillverkar riktigt fina bilar. Har man familj och bara ska frakta sina rumpor och annat gods så skulle en Volvo duga bara fint! Men hur roliga är dom? Inte alls, ungefär =)

/Erik
Hej

Flyttade för en tid sedan från Piteå till västerås och fick en chock när jag fick höjningen på försäkringspremien. Det är uppenbart att man inte tillåts äga en BMW i södra sverige.

Tidigare ägde jag en E34 -93 som var hur härlig som helst att köra, men tyckte inte det var värt att lägga ut en 5:e del av bilens värde i försäkringspremie varje år. Så jag tänkte då byta upp mig till en V40 2.0T Sport -01 som hade gått 3700 mil. Men jag måste säga trots att jag fortfarande är V40 ägare, Volvon är pigg, busig, säker, billig(försäkring) inte bensin nästan ny. MEN den saknar BMW körgläje och premium känsla, trots att min gamla BMW var en 93 och hade gått 23 000 mil så hade jag hellre tagit den om inte försäkringspremien varit så hög.
BMW har något som inte andra bilar har VAD vet jag inte riktigt. Det är inte kvalite och inte bra ekonomi men det är något som gör att BMW är mitt nästa bilval nästa gång jag byter bil. Oavsett försäkringspremie.

Ps: Jag längtar tillbaka till detta forum eftersom det är, utan överdrift, det bästa märkesinriktade bilforum som finns.
svintoleffe
Volvo ska inte bygga bilar, det slutar ju bara med att dom brinner, när dom sakl visa upp dom.

Samt att kvaliten är ju ursuel, då i 10 av nio fall, när v70 kom, så fick ägarna utbytta motorer, då dom började att dricka olja, efter några 100-1000 mil.

Samnt att bakdämparna, rasade, ihop, med mera.

Taskig kvalitet säger jag.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
svintoleffe, vilken v70 pratar du om?
svintoleffe
jag pratar om kombin.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jo, så långt är jag med, men vilken årsmodell?
Den ena kom 1997 och den senare kom 2000-2001?
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
En volvo som mycket väl kan mäta sig med bmw-komfort och kvalitetskänsla är S80, körkänslan ligger väl dock lite.. hmm... efter. Jag har hart en så jag vet och då farsan har en så kan jag göra direkta jämförelser. De går jäkligt tyst!

Äldre Volvo modeller är trots allt jäkligt bra och ekonomiska transportörer av prylar och familj.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Talade idag med en taxichaufför på jobbet som ondgjorde sig över Volvos dåliga kvalitet idag. Han hade haft sålt sin senaste V70 för ett par månader sedan då den hade rullat 20000 mil, och då satt allt löst i den.

/Masten

Z-träff 1 maj Länk
Jirar
Svintoleffe:
Du kan ju inte bara slänga ur dig att v70 är en bil som bara brinner, samt att man fick byta motorer på en massa bilar.
Vart har du fått dom uppgifterna ifrån, verkar bara som att du slänger ur dig en massa som du inte ens känner till???

Jag tycker Volvo är en bra bil (förutom s/v40). Visst är den inte lika "bra" som BMW, men visst klart högt upp i hierarkin.

Lite tråkiga bara. Men kunde tänka mig att ha en XC90 vid sidan om mina nuvarande BMW. Men om jag hade möjligheten att välja mellan X5 och XC90, vet nog de flesta här vad jag skulle ta...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
bayerischemotor: Ja, X5:an är underbar. Jag har kört en som var trimmad till 320 hk. Den gick fint. Har också varit ute i 3,0:an. Fruktansvärt snabba för att väga så mycket som de gör. Dessutom är de stabila på vägen.

//Schnitzer

Jag har kört en Volvo 850 som började brinna i juni 2003 utan för Sölvesborg. Det var väldigt obehagligt och bilen var övertänd på bara någon minut. Kan bara instämma i trådens rubrik, ALDRIG en Volvo!
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
På tal om märkesblandning så fick jag nyligen höra att BMW köper elektronik från samma leverantör som FORD ( = bl.a. volvo)...

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Jag såg 3 st bmw e34 touring på en skrot på Gotland, två av dem hade brunnit.
Slutsats:
66% av alla bmw e34 touring börjar att brinna.
Hälsningar Lars
BMW köper elektronik av BOSCH.
många tillverkare köper av BOSCH, är väl det mest utbredda varumärket på bilel?

___
Mvh
Patrik N.
svintoleffe
Jirar

Tro mig jag vet att volvos nya bil började att brinna xc90.

Sen så var det ett välkänt fel på på v70 motorerna, att dom började att dricka olja.

men det är inte många som vet om det, då dom brukar kolla det när dom är inne på första servicen, o isånt fall så byter dom motor på garantin.

Sen provade jag i köra brors bil,det var det slöaste jag har kört hände ju inget.

Jag känner till betyderligt mer än vad du tror.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
Japp, Bosch är ju en otroligt stor firma.
Det jag menade med mitt inlägg att även om Ford skulle köpa komponenter av BOSCH gör det inte BMW sämre för det, tvärtom Ford bättre.
Njuren
Alla som tjafsar om hur grym deras BMW är har formodligen bara kört BMW eller so e dom besatta av märket.Planerade o köpa BMW igen men har kört 5 olika märken än BMW sen försäljngen av bettan och kan bara säga att man förstod hur besatt man varit av märket...Det finns andra bilar!Men BMW är sköna som sagt.Och snygga!

BMW - i nöd och lust?
Jirar
Blir alltid en hel del skriverier så fort det händer nåt med en Volvo.
Enligt statistik från Folksam så är Volvo ett märke som absolut inte ligger långt upp i listan när det gäller bilar som brinner.
Men det här med att man har bytt motorer på V70 har jag frågat en mekaniker på jobbet om , han kände inte alls till att det var så.
Och jag har själv aldrig hört det.
Men du sitter säkert med hemlig information som inte ens en Volvo verkstad verkar känna till.
Om du undrar varför jag ifrågasätter det du skriver om så är det för att jag själv jobbar med försäljning av Volvo bilar.
Jag känner också till betydligt mer än vad du tror.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.