|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
Helga |
Har sett detta att han kört under utvecklingsarbetet ja. Men var det på allmän väg eller inhägnat. Min fråga var om det var på allmän väg så hur i all värden kunde det vara att ingen upptäckte "nya S40" Helga |
| Helga: Han har väl å andra sidan aldrig sagt att han kört den på allmän väg under 2 år ? | |
Jirar |
Volvo har ett ganska stort område som man testar alla sina bilar på, ligger ett par mil utanför Göteborg. Man behöver inte köra på allmän väg för att testa bilen. Området är hur stort som helst, kan vara bra att känna till Helga innan du börjar misstro folk. |
Helga |
Nej han har inte påstått att att han kört på allmän väg. Det är jag som frågat om han kört inhägnat eller på allmän väg. Inget konstigt i det eller.............. Vi får väl se när han svarar.....ialaw. Så behöver varken Ni eller jag gissa. Och det finns faktiskt "mulor" som kan gå på allmän väg som aldrig blir upptäckta pga av att det är en "mula"! Helga |
Helga |
Kom att tänka på när Saab testade sin 900 på allmän väg. Året var 1977/78 Det var 2 st. Saab 99 som var breddade på mitten. Allt utom karossen var Saab 900. En ägare av en 99 råkade parkera bakom en breddad "mula" och såg att bilen var konstig på nåt sätt. Han fotograferade den och jo.........den var nästan 10 cm bredare hela bilen än hans egen 99. Senare fick Teknikens Värld reda på att dessa 2 bilar hade gått i Sverige i över 6 månader och ingen hade upptäckt dom. MVH Helga |
|
Helga>> Nu blandar du nog ihop SAAB 99 med 900. Det var väl en saab 96 kaross de hade breddat när de testade 99-chassiet. Och det var nog på -60talet. M.V.H. |
|
Helga |
Så rätt så! Visst var det Saab 96 de hade breddat. Men det var inte så många år sedan jag läste om det. Och kan inte skylla på tryckfelsnisse....... Helga |
|
Hej, Jag har varit utan internet under semestern i 3 veckor, jag har bara kört på inhägnat område fram till sept förra året då bilen introducerades. Lars |
|
Helga |
Se där ja. Helga |
|
Säga vad man vill om volvo , men en gammal 240/140 har en brutal driftsäkerhet. Rosten borträknad. Nyare volvos är bara hottade 240's :P Even alcohol can bend the room... |
|
|
Hej! Man skall aldrig säga att man inte kommer att köpa en Volvo, vem vet det kanske kommer komma en bilmodell som man inte kan motstå!! Farsan har en s40-02 2,0t och den känns inte bra, men det är en stor skillnad mot den nya s 40. Har aldrig ägt en volvo men jag är sugen på en V50 diesel men den är tyvärr för trång i baksätet (benen). Antingen en Bmw 5 serie kombi 01- eller en volvo v50 vi får se.. |
|
|
Jag tycker att nya Volvo S40/V50 är riktigt fina bilar. Första riktigt attraktiva Volvomodellerna i mina ögon. Fin design både ut- och invändigt, bra kvalitetskänsla, bra säkerhet (5 stjärnor i EuroNCAP = högre betyg än BMW någonsin fått...) och därtill riktigt fin väghållning. Synd bara på utrymmena i baksätet. Jag skulle mer än gärna kunna tänka mig en S40 170 hk. MVH |
|
|
Det är inte många som tar volvos lastkapacitet. Vi får inte in golfbagar i vår 525a utan måste ta ut klubborna. I vår volvo går dom in hur lätt som helst... Tror bmw kunde fått en del köpare till genom att göra större bagage.. annars är det trevliga bilar båda två. Designmässigt är det inget snack - bmw. Mvh, Christian |
|
|
bmw320i: Finns en bra poäng i ditt inlägg, kan bara hålla med... Såg heller aldrig dom där avundsjuka blickarna heller under mina år. Är själv BMW entusiast som av olika anledningar skaffat Volvo. Skälet till detta är att biltillverkarna helt enkelt uppfyller olika krav för användaren. |
|
|
Volvo kör med felhjulsdrift och kommer alltid att göra så så även om bilen e snygg så skulle jag aldrig köpa den (finns inga snygga nu). Men även om de nu skulle göra bilar med rätthjulsdrift så skulle jag inte köpa en ändå för de är inte snygga alls och så är de överskattade . |
|
| nikke25, om volvo är överskattade, vad är då inte bmw om jag får fråga... | |
|
Apropå Volvo. Vi har en V40 2.0 Turbo -00 i familjen och jag kan bara säga att det är en kanonbil för små pengar. Komfort och kvalitetskänslan är hög och den går som ett spjut. Körglädjen är stor och påminner en del om att åka gokart. Om någon till äventyrs tycker bilen är ful, ställ den brevid en E46 T och jämför linjerna ;-) Jag säger inte att den är bättre än motsvarande BMW men man får betydligt mera bil pengarna. Vi gav 85 för vår fullt utrustade enägarsbil som gått 12.000. Vad hade du fått för bumse för de pengarna? |
|
|
Robert Lundberg> Visst är V40 en bra bil den är ju en Mitsubitshi Carisma i grunden, dock tycker jag att den har ett alldeles för högt vägbuller. Designen är jag tveksam till, snyggare än e46 touring? Inte, e46 ser mycket aggressivare ut, men smaken är som baken :) Lättrycksturbon 2.0T är en utmärkt bruksmotor med mycket bottenvrid, nog en av Volvos bästa fyror hitills. BMW fyrorna har inte imponerat på mig hitills, sexorna är däremot bilvärldens absolut skönaste motorer. För 85kkr får du en e39 sedan eller sen e34 touring med mycket motor... Men för mig är körglädje sugmotor och bakhjulsdrift så en Volvo med framhjulsdrift och turbo passar inte mig... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
En sån här: Länk Tycker BMW är billiga med tanke på vad man får för pengarna |
|
| jo e36, det är ju bara en 3års äldre bil, som är utvecklad under tiden 89-91 heller nåt va? som säkert är lika säker som en v40... en e39 sedan från tidigt 96-97, även det en äldre bil. dock säkert lika säker. en e34 touring, slutad dom göras -96 heller? men att bmw´s motorer är sköna, det kan jag inte säga nåt om. Men fwd eller rwd, det kvittar mej. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.