AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
19.034

ALDRIG en Volvo!

Sida 2 av 6
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Se där ja. När inte Volvopojkarna håller sig framme så är det alltid en Saabåkare som axlar ansvaret att klanka ner lite på oss. :)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Haglund2306: Menar du min kommentar?
Njae jag håller BMW högre än Snaab som trevlig bil. Men har inget emot Saab. Gammalt svenskt hederligt märke!
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Är väl i princip bara Volvo XC modellerna som skruvas ihop i Göteborg. De verkar vara den enda Volvon som funkar av dagens modeller. Volvo har en mycket trevlig diesel motor, D5:an.
in
438
inkognito
E34 535-92
Sista volvon gjordes väl när 940 lades ner. Sen har det väl bara blivit sämre. Jag ägde en 850 GLT med 170 hk den var väl hyfsad på landsväg och vid omkörningar men inte trodde man det var 170 hk. Tyckte den kändes asslö.

Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.
/Stefan F
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Stavros:
Nej, din kommentar menar jag inte.
Perran_ åker Saab och avskyr BMW men hänger på BMW-forum.
Jag kör Volvo :-)

Men jag brukar skylla på bmw solna, hade jag köpt min bmw på ett annat ställe hade jag troligen fått en noga genomgången bil och inget 2 år gammalt vrak och därmed troligen kört bmw fortfarande, vågade efter den hemska upplevelsen inte byta till en bmw direkt igen.

Jag återvänder dock till rätt märke om ganska exakt ett år, återstår att se vad det blir för nåt, just nu ser intresselistan ut så här: 330 Ci, 525, 530, 525D, 530D, Z4 2,5, Z4 3.0, Z3 2,8...

Jaja, jag har ett år på mig ;-)
Helga
Till inkognito.

När dom mätte upp Volvo 850 GLT i en motortidning så var det endast 161 hkr i motorn. De flesta biltillverkare, även idag, har lite glädjesiffror i antalet hästkrafter unom BMW. Detta vågar jag påstå efter många egna tester och minst tester av en flora motortidningar. Svenska och utländska. För cirka 10 år sedan så hette det förluster i växellådan. Visst, men varför har då BMW 330 bara 4 % och ex.vis Mercedes C320 hela 14 %. De fick bara ut 198 hkr på C320.s bakaxel medan 330i gav över 220 hkr.
Båda har effektsiffror 231 hkr på pappret (gällde C320 -01). Något större vridmoment på C320 enär den har en sexa på 3.2 liter.
Provkörde C320 när den kom. Gick mycket bra och tyst men inte den där riktiga stunsen i. Trodde då att den var för lite inkörd (800 mil) men så fick jag förklaringen med "förlusten" i växellådan. Var en manuell 5 vx.

Men oj vad jag är sugen på en klarröd 535i, V8, 245 hkr, 99-01
Om någon undrar över "Helga" , så var det min hustru som skulle fråga lite på detta forum och reggade in sej, men det blev inget med det så hennes man tåg över signaturen.

Jag tog en sväng med hennes 323 -96 igår och blir lika positivt överraskad var gång hur underbart denna "lilla" bil kan gå. Och såååååå bensinsnålt. Endast 0.79. Men så har hon också vanliga däck. Bridgestone 195x60x15. Men mycket bra väghållning ändå.
M-chassit gör väl sitt till.

Hälsningar "Helga"

Helga
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
per_j82: Njae, Volvo tillverkar nåt på 180-200 000 bilar per år i gbg.
Ungefär hälften. Tror S80 skruvas ihop där också. Samt C70 och dom där.

Jag är väldigt nöjd med min 520i-01.
Den ligger som ett strykjärn på vägen.
Har hyrt en Volvo S-80 några gånger.
Det är en bekväm bil med förstklassiga stolar.
Men den börjar "gunga" redan i 120 km/tim.
Det har varit obehagligt att köra bilen i 140 km/tim.
Volvo har haft kvalitetsproblem i många år.
Jag körde PV och Amazon på 60-talet.
Aldrig några problem, bara att tanka och köra.
Det var på 60-talet Volvo grundlade sitt rykte som en bra bil.
Men det var länge sedan.
Den som gillar bilkörning köper inte Volvo idag.
Haglund: Vad skrev jag då som retar dig? Att Volvo har sköna stolar? Har jag sagt att jag avskyr BMW? Om du är läskunnig, vilket man kan ha svårt att tro ibland, så kan du se i min profil att jag ägt en BMW. Hjälper sådeles till ibland med tips och dylikt för att hjälpa andra här. Det verkar som du bara läst de vs-trådar jag deltagit i. Sådana spydiga inlägg kan du hålla för dig själv, speciellt om dom inte ens är befogade.

Jag avskyr verkligen inte BMW, förstår inte vad det ger att komma med sådana påhopp?

Jaja...

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Jirar
En diskussion som håller väldigt låg nivå måste jag få säga.
Självklart tycker ju nästan alla här att ens BMW är världens bästa bil,konstigt vore det ju annars.
Har ändå svårt att förstå varför folk nästan blir aggressiva när Volvo nämns här???
Har själv haft en BMW 523 IAT för ett par år sen som jag bara hade en massa strul med, inte fan startar jag en tråd och bara skriver en massa skit för det.
Tycker fortfarande att BMW är snygga sportiga bilar, hade väl själv max otur när det gällde min bil.
Dom flesta som klagar och är hyfsat kaxiga på AP är ju nästan alltid folk som äger en 318IS-90 eller nåt liknande.
Som sagt patetiskt.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jirar:
Du får gärna anse dig själv som för mer om du åker i en lite nyare BMW än jag om det än är en 8 år gammal kombi om du håller det för dig själv. Jag lägger ingen värdering i ditt bilval så länge du inte lägger någon värdering i mitt bilval.
Förmodligen värderar vi vårat bilintresse och liv olika? Kanske äger dendär 318is-90-ägaren även en Ferrari och en X5:a. Det har du inte med att göra.
Fantastiskt dum inflikning om du frågar mig.

Jag har bara tröttnat på alla BMW-destruktiva inlägg som kommit från Saab/Volvo-gänget sedan de fick någon slags registreringsmani och inläggsmani för några veckor sedan.
Att klanka ner på BMW får man gärna göra. Att göra det på ett BMW-forum när man inte själv har någon BMW att ta erfarenheterna ifrån tycker jag däremot inte är särskilt genomtänkt. Att komma ner strax under jorden gör vi säkerligen emellanåt även utan annatbilmärkesägare på vårt forum genom andra händelser.

Mina treåfemti (50 cent).
Jirar
Vilket Saab/Volvo gäng är det du syftar på???
Låter nästan som att man skall tycka synd om dig, du verkar ha mått väldigt dåligt av kritiken mot BMW?
Jag tycker fortfarande att kritiken ofta kommer från ägare med lite äldre bilar.
Detta gäller inte bara inlägg som berör Saab/Volvo utan ofta också en svidande kritik mot nya BMW modeller ,designen på dom osv.
Vissa här vägrar inse att utvecklingen går framåt.
Patetiskt.
Haglund: Jag sa fortfarande inget nervärderande om BMW i mitt inlägg angående Volvos komfort. & som jag sagt hundratals gånger förut så har jag ganska stora (mindre bra) erfarenheter av BMW. Så jag har viss koll på BMW-s olika modeller. Men som sagt, jag avskyr inte BMW, utan tycker att vissa modeller är sportiga och snygga precis som Jirar skriver.

Sen att många BMW-ägare tror sig vara oslagbar bara för att det står BMW på ratten är ju en annan femma.

Jirar: Håller med.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Helga
Vad inkognito blev tyst efter frågan hur han hade kunnat ha
2 års erfarenhet av nya S40 enär den inte gått på allmän väg. Och de bilar som gjort det (väl maskerade) har endast körts av Volvos egna testförare.

Helga
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Alla S80, XC70, XC90 tillverkas i Gbg
V70 tillverkas både i Gent och Gbg
Vilken skräll att en anti-volvo diskussion spårar ur.

Det är ett himla tjafs här om att Volvo-ägare har bmw-komplex osv, trots det är det här på bmw-forumet det är mest anti-känslor, och det är bmw-ägarna som hela tiden tycks ha ett behov av att förklara hur överlägsna deras bilar är jämfört med volvo.

Ett tips: Säg något vi inte redan vet ! Jag skulle knappast skriva här hela tiden om jag tyckte att Volvo var världens bästa bil o jag inte kunde vänta på att få lägga vantarna på en ny S40 (som för övrigt är en grymt överskattad bil). Men precis som att vissa som kör runt i säg en VW Passat kombi säkert kan hitta saker som är bättre med den än en motsvarande bmw, så kan även jag hitta saker som är betydligt bättre på min volvo jämfört med min f.d. bmw. T.ex. behöver jag inte lämna in min bil på verkstad 1 gång/månad eller upptäcka vattenpölar stora som atlanten på golvet. För den sakens skull tycker jag inte att Volvo är en perfekt bil och jag skulle bli mycket förvånad om jag inte kör bmw snart igen. Men varken då eller nu kommer jag gå runt o tro att jag blir en bättre människa eller att folk kommer slänga avundsjuka blickar på mig hela tiden (eller bli förföljd av polisen 24/7) bara för att jag kör bmw som vissa tycks tro när de åker runt i sina bilar, att döma av vissa inlägg på AP.

Om bmw nu är så bra som de flesta av oss tycker, så kan man väl njuta av det istället för att hålla på o gnälla om hur dåliga alla andra bilar är, eller ?
Kan inte annat än hålla med "bmw320"..

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Helga
Skall vara till ialaw!!!!!!! Ang kört nya S40 i 2 år.

Sorry inkognito!

Helga
Helga: Om du tittar lite längre bak i tråden så ser du att lalaw redan svarat :-)

/Martin
-jag räds inte långmilare-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.