|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, så var det dags igen... Jag har 2 sådana däringa donglar i min 750 varav den ena går till klockan o temp mätaren o andra varningsgrejor i bilen och den funkar perfa... piper när den skall osv, osv. den andre däremot har jag inte riktigt fattat vad den är till för men den piper hela tiden och jag har provat att byta ut den mot en annan men det piper ändå så felet ligger inte i själva dongeln... Är det någon annan som har lite koll på vad den är till för och ev. vad det kan tänkas vara för fel för jag hittar det inte, får inga fel meddelanden eller annat o bilen verkar gå som den skall men ändå piper den hela tiden ... Nu har jag ryckt sladdarna men tycker det känns lite fel att göra det om den nu skulle kunna vara till något nyttigt kanske. Det är ju lite alla dom däringa prylarna som gör bilen tycker jag, ju mer lull lull ju roligare bil. | |
| glömde sä att det är ett ihållande pip hela tiden...och att jag sökt på forumet men inte hittat nåt som passar in | |
|
Dåliga kondensatorer i instrumenthuset brukar kunna ge upphov till konstant tjut från gong-gongen. Andra fel som kan uppstå är självnollande trippmätare, och språkbyte i checkkontollen. Mig veteterligen sitter det bara en gong-gong under instrumentpanelen?! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ahhh, va skönt då har jag felet där... har råkat ut för allt du nämner utom språkbytet men jag har 2 st gong-gongar där under ...Får ta o kolla i bentleys bok o se vad han har att förtälja. klockan går på en tillsammans med tempen + larmen i displayen för det funkar fast jag har kopplat ur den andre. vad denna andra gong gong är till för har jag ingen aning om för den har alltid tjötet med fast signal så jag ryckte sladden bara... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.