|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejs! Jaha, nu är ju min fina E36 M3 borta. Men det kurrar i M tarmen... ;) Ska ev titta på en (verkar det som ) fin E30 M3 -87. Jag kan ingenting egentligen om "ur-M3:an" annat än att dom är snudd på kultförklarade.... Man får ju i alla fall mycket körglädje för pengarna (ca. 75.000:-) Tar gärna emot tips om vad jag ska se upp med , klassiska fel etc... Tack! /Klas | |
|
Ingen vidare bruksbil, men betydligt mer körglädje än M3 e36. Känns (och är) mycket mer racerbil än e36. Kan varmt rekommendera M3e30. Satsa på en fin och välvårdad. Du får nog vara beredd att satsa lite mer än 75.000:- om den ska vara i någorlunda skick. Klassika fel och brister: Sök, finns massor! |
|
|
Väghållningen ska vara otroligt bra! //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
|
BjörnB Jo, jag vet att det inte är en bruksbil, tanken är att ha den som "söndagsnöje" ;) Ju mer jag tittar på bilder på dom blir jag mer & mer kär...älskar skärmarna ! en bra mycket mer rå bil än E36:an... /K |
|
|
Lycka till och välkommen i gänget www.m3e30.se |
|
|
Sålde min nyligen och saknar den redan, brukar inte ha problem att sälja mina bilar men denna var lite speciell. Se länk. Länk OBS! Denna är alltså såld, ska ta bort annonsen snarast. Tycker absolut du ska satsa på en M3 e30, tror inte du behöver bekymmra dig för värdeminskning, tvärtom. Däremot är försäkringen dyr. Jag hade entusiastförsäkrat men det är slut med den möjligheten för M3 (och M5). |
|
|
BjörnB Aj aj, synd att man missade din..... Hade kvar min M3 då, men jag minns din annons.. Detta är en 87:a på drygt 15.000 mil, den är i bruksskick av bilderna att döma. Men det var lite det som var problemet med min M3, jag putsade mer än jag körde vilket blev lite trist i längden... clinteastwood, tack! :-) hoppas köpet går igenom! /Klas |
|
|
Såg denna på någon site jag surfade förbi, ser ju bara för bra ut... Länk |
|
|
Z4: Är inte det BjörnB:s gamla? |
|
|
Nix det är inte min gamla men den såg ganska lik ut. Andra stolar, splitter, antenn på taket och 17" fälgar (tror jag) |
|
|
M5-Power: Nä det är inte BjörnB:s gamla... sitter ju utländska plåtar på den. Sport Evo "look alike" /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
såg även att den saknade taklucka.... ovanligt! /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
Det går väl att entusiast försäkra M3 E30 hos LF genom BMW CS? Gjorde det själv förra året. Mosse, jag kan garantera att du inte kommer att ångra dig om du köper en M3 E30, den fungerar bra som bruks bil om man vill, jag hade min som bruksbil första året jag ahade den. Vilken bil är det som du är intresserad av? Maila mig om du vill. även jag håll på att sälja min bil i våras, men jag fick problem med natt sömnen så jag behåll den istället. :-) Mvh Abbe Länk |
|
|
Glömde det viktigaste, kolla efter rost framför bakhjulen, allmänt under sido kjolen, under listen runt fram rutans nedre kant. Växelådan kan skrappa när man växlar (snabbt) från ettan till tvåan och det kan vara svårt att växla från tvåan till ettan. Mvh Abbe Länk |
|
|
Abbe, jag entusiast försäkrade också förra året hos LF (ej medlem i BMW CS). Men nu går det inte längre enligt LF. |
|
|
Polarn hade en vit -89:a för massa år sedan, den tog vi på tysklandssemester, 4 pers å full packning. Det blev 500 mil på en vecka. Lite ont i ryggen efteråt, men annars perfa sport/bruksbil. Vill minnas att det finns ett foto på hastighetsmätaren när vi gör 248km/h med alla 4 + packning. Den bilen saknas av oss fortfarande. Tror den rullar i västra sthlm fortfarande. /Johan |
|
|
köp köp köp! ;) nej men lägg ner möda på att testa och kika runt noga. en fin får man nog lägga uppåt 90-100kkr för mvh Peter |
|
|
Har du sett den svarta på börsen? Den bilen är fin, är lite små bekant med ägaren och sett bilen ett par gånger och tycker att den är i fint skick. Mvh Abbe Länk |
|
|
Kolla denna. Länk Ser fin ut Mvh Joakim www.m3e30.se |
|
|
Tack för tipsen! Ska kolla på en 87:a med skinnklädsel på söndag...pris troligen runt 80-85. /Klas |
|
|
clintan, det är samma bil som jag nämnde. Mvh Abbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.