|
|
|
|---|---|
|
Fått några fula stenskott på huven som jag har fixat med lackstift. Jag är dock inte nöjd med resultatet. Funderar på att lämna in för omlackering för att få det bra. Finns det några nackdelar med att låta omlackera huven (bortsett från kostaden)? Bilens lack är iövrigt mkt fin. | |
| det finns ju alltid risk för nyansskillnader! men det också den enda nackdelen jag kan se =) | |
| Bilens lack har ju åldrats, så om du lägger ny färg på huven kan ju nyansen skilja sig mellan den nylackade och den åldrade. Metallicfärger åldras inte speciellt mycket, medans släta röda och blåa färger åldras relativt mycket. | |
|
Läge o va lite ful kanske:-)...Du kan ju hjälpa rosten på "traven" så att säg o sedan visa upp din rostskadade huv o åberopa rostskyddsgarantin...Kan funka.Alternativt så synar du alla plåtfalsar på huven o letar efter rost,chansen finns att du hittar rost invändigt så att säg o då bör BMW byta ut huven på garantin!!I annat fall skulle jag inte lackera om hela huven utan lämna bilen till ett proffs som med stor sannolikhet kan fixa till dina stenskott riktigt snyggt utan att lacka om hela huven utan bara "fylla i" skadorna på lämpligt vis... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.