|
|
|
|---|---|
|
Hej. Någon som har schema och färgkod på anslutningen mellan radion och slutsteget för respektive högtalarplacering Fr-vä, fr_hö, bak-vä, bak-hö. Tack på förhand /Matte | |
|
Vad har du för bil? Är det E32 så kanske den här länken hjälper: Länk //Magnus |
|
|
E32 & E34: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack ErikW. Precis vad jag behövde, jag har en E32 och jag känner igen några av kabelparen. /Matte |
|
|
Nu har jag kollat närmare och jag får det inte att stämma. Enligt Bentley Manualen radio -89 så skall jag ha en FADER någonstans, men det har jag inte. Kanske är det bytt till en senare variant av radio i och med något fel. Kan man avgöra vilken variant som sitter i ? Det jag behöver är färgkoderna samt vilken signal som går i kabeln signal/signaljord samt vilken position dvs HF VF HB VB. Följande kablar är tvinnade och BR/OR från båda "paren" är bara ihopkopplade och inte kopplade till signaljord vilket för mig verkar konstigt. Någon som vet signaltypen på dessa kablar? BL/SV BL/RÖ par 1 BR/OR GL/RÖ GL/SV par 2 BR/OR Tack på förhand. /Matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.