|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en 535-91 som är importerad. Ibland (inte ofte) får jag olika felmeddelanden. De är alla på tyska och jag förstår de flesta. Jag undrar dock om någon vet var man kan få en lista på alla felmeddelanden som kan komma upp och vad de betyder på svenska. Tack på förhand | |
|
Det finns två "spakar" som man kan trycka in på "instrumentglaset" en är för att noll ställa trippmätaren (den vänstra). Om du håller in den häögra i ca. 8-10 sekunder så byter du språk till engelska. Släpp och håll in tyyerligare 8-10s. så byter du till nästa språk, osv. Svenska finns dock troligtvis inte med men engelska är ju lite enklare än tyska. Dock får du information i Miles och Gallon, men du kan ju byta tillbax till tyska och få det i Km/Liter... Omständigt men om du kommer på ett bättre sätt så låt mig gärna få veta! MVH //Nybliven BMW frälst! |
|
| Det fungerar bra att byta till engelska och sedan använda knappen C/F på färddatorn för att byta enheter på förbrukning mm. | |
|
Om man bara har den "lilla datan" dvs yttertemp och digitalklocka så går det nog inte att byta språk på felmeddelandena.?? Hur gör man då i såna fall..?? |
|
|
det går visst att byta språk då, det har jag gjort på min iaf 530i -93 |
|
|
Tack grabbar !! nu ska ja byta språk hehe God Jul på er allihopa |
|
|
Tror att vi måste hålla isär checkkontroll och färddator... Checkkontrollen går att byta språk på har man färddator så får man nog bytt språk på köpet Leffe Kör så he ryk!!! |
|
|
Jag testade precis, det fungerar inte. Några fler förslag? Dalle |
|
| Tryck med AVSLAGEN tändning in den högra "knappen" vid varvräknaren. Vrid därefter nyckeln till läge 1, dvs. radioläget (forfarande med knappen intryckt). Följ därefter TCG´s instruktion. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.