|
|
|
|---|---|
|
Jag hängde i en ny motor förra vintern i min 535i -86. Naturligtvis kollade jag då med kopplingen för slitage. Då den hade god marginal till mekhandbokens gränsvärde monterade jag på den gamla igen. Man är ju inte gjord av stålar precis. Nu faller det sig inte bättre än att den kopplingen börjat släppa när motorn väl börjar yla. Naturligtvis jävligt trist. Men då jag kört väldigt försiktigt med bilen verkar det lite skumt. Jag hade ett tag ett kraftigt oljeläck från bröstkåpan, i samma veva började kopplingen att släppa. Kan det ha kommit in olja i kopplingshuset? Finns det andra möjliga skäl till slir förutom att lamellerna är slut? Annars är det väl bara att dra igång. Av med v-låda och byta. Är det mycket jobb, ni som gjort det? En sakt till. Passar en koppling från 635 -83 (gamla 3.3:an)? 528 passar inte vad jag förstått...eller? Tack, ni som läst och orkar svara. Har ni en att sälja så säg ifrån. /Mektrött Patrik | |
|
Hej Padde Troligtvis har du fått olja på lamellen. Hade samma fel på en Passat (ursäkta svordomen) en gång då oljetrycksgivaren gick sönder och sprutade olja på kopplingskåpan. Vet inte om det går att fixa lamellen men bromsbackar har jag "svettat" ur olja ifrån genom att värma med gaslåga och torka av o.s.v. De är bara å lägga sig å skruva. There`s no substitute for cubic-inches -Hasse K- |
|
|
Tackar för detta Mustangen! Då är den givna frågan...HUR får man rent lamellen utan att demontera? Det är ju arbetet som får mig att backa, är den väl av kan jag likväl sätta på nytt. Alla tips mottages tacksamt. Jag har ont i ryggen och ett par dagar under bilen är inte vad jag behöver. Men det måste fixas på nåt vis. Patrik |
|
|
Jag o andra försökte att få rent lamellen utifrån, men det är nog bara att glömma för det går troligen inte, VW:n gick till skroten (85:a). Men allt är väl nyskruvat nu och avgassystemet har väl inte rostat ihop än så det borde väl va fixat ganska snabbt There`s no substitute for cubic-inches -Hasse K- |
|
betriebsanleitung3 |
Jag hade samma problem på en 325 en gång,jag hällde i ättika genom det lilla hålet där uppe,efter många gånger blev den bra |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.