|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill inte låta otrevlig på nåt sätt men jag har lite synpunkter på Bilvårdssidan- Poleringstipset. Man behöver inte ens en bråkdel av all polish som ni "vräker" på bilen. Det vanliga felet som många gör är att lägga på så fruktansvärt mycket produkt att poleringseffekten försvinner, att polersvampen flyter ovanpå all polish istället för att göra verkan på lacken. Plus att det ger en massa extrajobb att torka bort all intorkad polish som stänkt överallt. En sak till, som ialla fall jag ser mycket viktigt, nästan lika nödvändig som polermaskinen, är LJUS. Har du inte bra ljus utan kör tills du tycker att ytan har blivit blank och är nöjd med det, kan du få skämmas ordentligt sen när du kör ut bilen i solsken och ser alla missar du gjort. Mvh Gumpy |
|
bustorp |
Klok man, den där Gumpy. Riktigt klok. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Tror nog att det ser ut att vara mer polermedel än det är på Hassos bilder. Annars håller jag med Gumpy om att de flesta slabbar på alldeles för mycket polermedel och vax när de skall polera. Inte minst gäller det de som polerar för hand... Om man polerar med maskin, märker man rätt snart att det behövs väldigt lite polermedel. När det gäller vaxning behövs det ännu mindre medel. En tunn och knappt skönjbar yta räcker. Mer blir bara jobbigt att ta bort och är rent slöseri! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej igen, En fråga som tidigare är ställd på forum men som -även jag- vill ställa är: Vad har cleaner för effekt på: 1. vax, 2. Top Coat Sealer. Har nämligen "polerat" med Turtle Extreme cleanar, vaxat med dito produkt, sedan haft på "sealer" (allt för hand, tog en hel söndag). Nu är jag sugen att före höstrugget vaxa och försegla igen. Ska man/får man ta cleaner igen? Lacken har fin glans nu, inga repor som kan avhjälpas med cleaner. "chansa inte, kör hem som vinnare" Mvh Sword |
|
bustorp |
sword: Behöver du inte ta cleaner för repor eller synlig smuts så ta inte cleaner. Däremot så finns det mikroskopisk smuts i lacken som du inte ser och som du kanske "sealar in". Jag hade nog väntat till innan vintern med att göra det så håller det garanterat över vintern och så kan man busa på ett nytt lager igen till våren . BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Tack för synpunkterna! sword |
|
bmw490hk |
Hej sword tror ej man bara kan polera smårepor måsten nog polera hela bilen men lacken blir nog tunnare.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.